Profiel inrichten voor Documentgenerator

Je kunt één document koppelen aan een aanmaakprofiel van eigen type dossieritem. Hierdoor wordt het document gegenereerd bij het aanmaken van een nieuw dossieritem op basis van dit profiel in Profit, InSite of OutSite. Is één document niet genoeg? Voeg dan extra documenten toe via de workflow.

Let op:

Bij een aanmaakprofiel van een meegeleverd type dossieritem kun je meerdere bijlagen genereren, namelijk de documenten die gekoppeld zijn op het tabblad Document in het profiel. Dit is een andere (verouderde) methode en dit blijft hier verder buiten beschouwing, zie deze beschrijving voor meer informatie.

Type dossieritem inrichten:

  1. Ga naar: CRM / Dossier / Inrichting / Type dossieritem.
  2. Open het type dossieritem.
  3. Ga naar het tabblad Algemeen.

    Bij een eigen type dossieritem kun je de instelling Bestand koppelen vastleggen, maar deze instelling is niet relevant voor het automatisch genereren van documenten. Als het gegenereerde bestand echter gewijzigd of verwijderd mag worden via de workflow, dan moet Bestand koppelen aangevinkt zijn. Voor het wijzigen gelden ook nog andere instellingen.

Profiel inrichten voor een eigen type dossieritem:

  1. Ga naar: Algemeen / In & OutSite / Profiel.

    Als je een aanmaakprofiel wilt aanmaken, dan moet dit een profiel zijn van het type Dossier.

  2. Open een aanmaakprofiel van een eigen type dossieritem.
  3. Ga naar het tabblad: Algemeen.
  4. Selecteer het documentlay-out.
  5. Gebruik een documentlay-out die begint met [Dossier...] of een kopie van een dergelijke documentlay-out. Als je een documentlay-out gekoppeld hebt in het profiel, test dan eerst in InSite of het document gegenereerd wordt en de juiste inhoud bevat. Als de gegevens uit Profit correct in het document staan, dan kun je de documentlay-out verder opmaken.
  6. Bepaal of het te genereren document direct als PDF moet worden opgeslagen (in plaats van DOCX).

    Als een document direct als PDF wordt opgeslagen, dan kan dit nooit meer worden gewijzigd. Als het document als DOCX wordt opgeslagen, dan kan dit onder voorwaarden worden gewijzigd in de workflow.

  7. Vul de naam in voor het te genereren document.

Zie ook:

Direct naar

  1. Documenten inrichten (Documentgenerator)
  2. PCC installeren
  3. app connector
  4. Ondersteuning Microsoft Word controleren
  5. Instellingen in Word controleren
  6. Documenten autoriseren
  7. Documentlay-out aanmaken, bewerken en opslaan
  8. Gegevensverzameling documentlay-out gebruiken
  9. Documentlay-out die in gebruik is deblokkeren