Beoordelingsgesprek

Dit is de derde stap van de cyclus van drie gesprekstypes. In dit gesprek ga je de beoordeling vastleggen. De doelstellingen vallen uiteen in competenties, doelen en afspraken. Je legt de scores voor de competenties en de doelen vast. Je rond de gemaakte afspraken af. Je hebt maar één beoordelingsgesprek binnen de cyclus. Het initiatief voor het gesprek ligt bij de manager.

Het doelstellingsgesprek lees je hier

Het voortgangsgesprek lees je hier

Voor gebruik te maken van de gesprekkencyclus krijg je inzicht in de voortgang en maakt de kwaliteiten van je medewerkersbestand zichtbaar. Het is overigens niet verplicht om de drie gesprekken te voeren. Je bent daar vrij in. Een beoordelingsgesprek sluit de cyclus.

Schema van de workflow

Op basis van onze ervaring adviseren wij onderstaand workflowschema.

Inrichting

Voor het beoordelingsgesprek wordt er standaard een workflow meegeleverd. Het proces vindt plaats binnen InSite en is standaard ingericht in de template. Een beoordelingsgesprek wordt geïnitieerd door de manager.

Via de flow wordt het gesprek vastgelegd. Door te kiezen voor aanpassen kun je naast de datum van het gesprek ook de scores voor de competenties en de doelen vastleggen. Voor de HRM-afspraken kun je de status opgeven.

Condities

Er worden geen taken conditioneel afgehandeld.

Speciale acties

Gesprek gevoerd. Door deze speciale actie wordt het gespreksverslag opgenomen in het dossier van de medewerker.

Waarom welke stappen?

Binnen de workflow wordt gecontroleerd of het veld datum gesprek gevuld is. Als dit veld leeg is komt er een melding op het scherm om de flow aan te passen. Na het vastleggen van het gespreksverslag krijgt de betreffende medewerker een info taak en kan het verslag lezen. Met de actie gelezen is de workflow afgerond. Er kan maar één beoordelingsgesprek open staan

Wordt de workflow gestart vanuit een signaal?

Geen.

Direct naar

Workflow inrichten in vogelvlucht

Eigen type dossieritem inrichten

Conditie toevoegen in workflow