Track en trace code raadplegen en verstrekken

Met de track-en-tracecode kun je de zending volgen tot hij bij de relatie is afgeleverd. Ook je klant kan de zending volgen via de track & trace-code als je hun deze toestuurt. Hiervoor is een berichtsjabloon beschikbaar.
Behalve de voortgang van de zending kun je via de Transsmart (nShift)-portal een specificatie opvragen van de berekende kosten, waarmee je de facturen kunt controleren. Deze specificatie is opgebouwd volgens de kostenplaats die is ingesteld in het verkooprelatieprofiel van de verkooprelatie.

Track-en-trace code aan klant verstrekken:

  1. Ga naar: Ordermanagement / Verkoopproces / Pakbon.
  2. Open de weergave Pakbonnen nShift.

    Je ziet de Track-en-trace info en de status al achter de pakbon.

  3. Selecteer de pakbon die als Status verzending de status Verzending correct ontvangen heeft.
  4. Klik op: Output.
  5. Selecteer het berichtsjabloon Pakbon met track-en-trace (Profit) om de code naar je klant te versturen.
  6. Voltooi de wizard.

Voortgang en specificatie van de zending raadplegen via Transsmart (nShift)-portal

  1. Klik op: de snelkoppeling naar de Transsmart (nShift)-portal.
  2. Zoek de zending.
  3. Klik op: de link in de kolom met de track & trace-code.

    Je ziet nu in de browser informatie over waar de zending zich bevindt.

  4. Open de zending.

    Je ziet o.a. de bezorggegevens, informatie over de verzending, de pakketten (de verpakkingen) en referenties.

  5. Scroll door de gegevens.

Direct naar

  1. Verzending via Transsmart
  2. Inrichting
  3. Pakbon via
  4. Status pakbon in Profit raadplegen en fouten oplossen
  5. Verzendlabels afdrukken via
  6. Track en trace raadplegen en verstrekken