Dossieritem insturen voor workflow Inkoopfactuur

The workflow starts as soon as a dossier item of the type Purchase invoice is added for the received invoice. The Add function can be performed from the Profit Windows version as well as from InSite.

Let op:

U slaat deze stap over, als u het bestand van de factuur (pdf) direct bij het boeken als bijlage toevoegt. U stuurt daarmee automatisch een dossieritem in en dan start de workflow.

Het nummer en de crediteur zijn verplichte gegevens in het dossieritem. Eventueel kunt u de gescande inkoopfactuur als bijlage toevoegen.

De workflow zorgt ervoor dat de medewerker die verantwoordelijk is voor het inboeken, de actie Post purchase invoice in het dossieritem te zien krijgt. Daarmee kan hij de inkoopfactuur boeken in Profit.

Dossieritem toevoegen vanuit Profit Windows:

  1. Go to: Financial / Creditor / Creditor.
  2. Selecteer de crediteur.
  3. Click on: de actie File item(s).
  4. Selecteer Purchase invoice (Profit) bij Dossier item type.
  5. Koppel eventueel de bijlage aan het dossieritem (bijvoorbeeld de gescande factuur).
  6. Click on: Finish.

Dossieritem insturen vanuit ProfitWeb:

  1. Start ProfitWeb (bijvoorbeeld via General / ProfitWeb 2.0 / ProfitWeb 2.0).
  2. Go to: ProfitWeb-menu / Client record items / New.
  3. Selecteer Purchase invoice (Profit) bij Type.
  4. Selecteer de crediteur bij Destination.
  5. Selecteer eventueel een afwijkende administratie bij Administration (Purchasing).
  6. Vul eventueel het factuurnummer in bij Purchase invoice als deze factuur al in Profit is geboekt.
  7. Click on: Next.
  8. Vul het Subject en deComment in.
  9. Selecteer eventueel de verantwoordelijke medewerker. Dit veld is in de standaard workflow slechts informatief, maar als u dit inricht in de workflow kunt u hiermee ook taken aansturen.
  10. Koppel eventueel de bijlage aan het dossieritem (bijvoorbeeld de gescande factuur).
  11. Click on: Finish.

Het dossieritem met de actie Post purchase invoice komt nu in de takenlijst van degene die de factuur moet inboeken. In deze standaard workflow is dat degene die het dossieritem heeft toegevoegd. U kunt dit in de workflow anders inrichten.

Directly to

  1. Review purchase invoices via ProfitWeb (Purchase invoice Workflow)
  2. Submit a dossier item
  3. Enter a purchase invoice
  4. Approve a purchase invoice via ProfitWeb
  5. View or change a purchase invoice with an attachment