Contactpersoon

Je kunt organisaties en personen apart vastleggen in Profit. Daarnaast heb je personen die als contactpersoon zijn vastgelegd bij een organisatie (bij meerdere organisaties kan ook).

Als je de contactpersoon verwijdert, wordt de gekoppelde persoon niet verwijderd.

Inhoud

Contactpersoon toevoegen bij organisatie

Je voegt een contactpersoon toe aan een organisatie.

Contactpersoon toevoegen bij organisatie:

  1. Ga naar:
    • CRM / Organisatie/persoon / Organisatie/persoon
    • CRM / Organisatie/persoon / Contactpersoon, Klik op: Nieuw.
  2. Ga naar het tabblad: Contacten.
  3. Klik op: Nieuw.
  4. Selecteer Persoon bij organisatie.
  5. Klik op: Volgende.
  6. Vul het veld Naam zo uitgebreid mogelijk in.
  7. Druk op: Tab.

    Accountancy Lite vult de velden automatisch in. Vul eventueel ontbrekende gegevens zelf aan.

  8. Vink Vul aanvullende velden persoon in niet aan.

    Deze optie is bedoeld voor het toevoegen van een nieuwe persoon. Als je een bestaande persoon selecteert worden de aanvullende velden automatisch gevuld en zijn niet wijzigbaar.

  9. Klik op: Volgende.

    Accountancy Lite neemt automatisch de adresgegevens van de organisatie over. Je kunt deze gegevens wijzigen als de contactpersoon bijvoorbeeld bij een andere vestiging van de organisatie werkt.

  10. Selecteer eventueel een ander adres.

    Let op:

    Het gewijzigde adres vind je niet terug in de algemene (privé)gegevens bij de persoon. Het is een alternatief contactadres, dus alleen in het tabblad Contacten terug te vinden.

  11. Vul de velden bij Contactgegevens.
  12. Klik op: Voltooien.
  13. Sluit de eigenschappen van de organisatie.

Contactpersonen raadplegen en verwijderen

Je kunt contactpersonen op verschillende manieren raadplegen: via personen, via contactpersonen en via organisaties. Zojuist heb je al bij de organisatie gekeken hoe het tabblad Contacten eruitziet. Als je een contactpersoon toevoegt, zal Profit deze registreren als persoon. In de eigenschappen van de persoon staat de organisatie.

Contactpersonen raadplegen via de weergave Organisaties en personen:

  1. Ga naar: CRM / Organisatie/persoon / Organisatie/persoon.
  2. Open de weergave: Organisaties en personen.
  3. Open de eigenschappen van de persoon.
  4. Ga naar het tabblad: Contacten.
  5. Klik op: OK.

Contactpersonen raadplegen via de weergave Alle contacten:

  1. Ga naar: CRM / Organisatie/persoon / Contactpersoon.
  2. Open de weergave: Alle contacten (incl. autorisatie).

    Je ziet alleen personen die als contact bij een organisatie bekend zijn.

Contactpersoon (de)blokkeren

Je blokkeert een contactpersoon zodat je deze (tijdelijk) niet kunt gebruiken.

Als je een contactpersoon blokkeert wordt de gekoppelde persoon niet geblokkeerd.

Contactpersoon blokkeren of deblokkeren:

  1. Ga naar: CRM / Organisatie/persoon / Contactpersoon.
  2. Open de eigenschappen van de contactpersoon.
  3. Vink Geblokkeerd aan om de contactpersoon te blokkeren en vink dit uit om de contactpersoon te deblokkeren.
  4. Klik op: OK.

Geblokkeerde contactpersonen zichtbaar maken:

Als een weergave het veld Geblokkeerd bevat, beschik je over de knoppen om geblokkeerde gegevens te tonen of te verbergen. Klik op het hangslot (Ctrl+Shift+B) om te wisselen tussen alle gegevens (= inclusief geblokkeerde gegevens) en alleen niet-geblokkeerde gegevens.

  •  Dat_Opmaak weergave aanpassen (90)

    De weergave bevat geen geblokkeerde gegevens.

  • De weergave toont ook geblokkeerde gegevens. Deze gegevens hebben een grijze achtergrond.