Elektronische bankafschriften inrichten

Dit onderwerp beschrijft de inrichting voor het inlezen van elektronische bankafschriften.

Elektronische bankafschriften autoriseren

Richt de autorisatie van dit onderdeel in, zodat de juiste gebruikers toegang hebben tot de benodigde functies en gegevens.

Let op:

Als de omgeving meerdere administraties heeft, bevat de functie Bankafschrift alle bankafschriften van alle administraties. Je kunt voor deze functie filterautorisatie toepassen en daarmee per administratie autoriseren, zodat gebruikers alleen bankafschriften zien van de administraties waarop zij recht hebben. Je gebruikt hiertoe het filtertype Financieel - Dagboeken in de Autorisatie tool.

Autorisatie inrichten:

  1. Ga naar: Algemeen / Beheer / Autorisatie tool.
  2. Ga naar het tabblad: Onderhoud gebruikers of Onderhoud groepen.
  3. Selecteer de te autoriseren gebruiker/groep.

    Je ziet de structuur van het gebruikersmenu. Alleen de menukeuzes die zijn aangevinkt, worden in het menu van de gebruikers getoond.

  4. Maak onderliggende niveaus zichtbaar met de + en -.
  5. Ga naar: Menu onderhoud / Algemeen / Financieel / Boeken

    Fin_Bankafschriften autoriseren (10)

  6. Vink de te autoriseren menukeuzen aan:
    • Bankafschrift
  7. Ga naar het tabblad: Autorisatie.
  8. Ga naar: Financieel / Boeken / Bankafschrift / Acties.

    Fin_Electronische bankafschriften autoriseren (20)

  9. Selecteer daarbinnen de desbetreffende actie(s) die je wilt autoriseren voor Bankafschrift en vink onderin de optie Toegestaan aan. Je selecteert bijvoorbeeld de actie Verwijderen en zet Toegestaan aan.
  10. Ga naar: Financieel / Boeken / Bankafschrift / Tabbladen.
  11. Autoriseer de tabbladen:
    • Algemeen
    • Ingelezen bankbestand
    • Mutaties
  12. Sluit de Autorisatie tool.
  13. Klik op Ja bij de melding..

    De omgeving opent automatisch opnieuw, met de nieuwe instellingen.

Zie ook