Omgeving en administratie openen

Accountancy Lite automatiseert de administratieve processen in de organisatie. Jij en je collega's werken in een bepaalde Accountancy Lite-omgeving: in de omgeving voer je de bedrijfsadministratieve processen uit. Een omgeving kan meerdere financiële administraties bevattten.

Binnen één omgeving kun je meerdere administraties voeren. Een omgeving bevat minimaal één (financiële) administratie. Als de onderneming een eenvoudige structuur heeft, zal één administratie voldoende zijn. Het is echter ook mogelijk dat een omgeving meerdere administraties bevat, bijvoorbeeld:

  • De omgeving bevat een complete holdingstructuur.
  • De omgeving bevat een hoofdkantoor en diverse filialen.

In de onderstaande afbeelding zie je de onderdelen per omgeving/administratie. Dit schema heeft alleen betrekking op Profit Financieel en relaties/personen.

Voor de cliënten kun je desgewenst een Small Business-omgeving aanmaken. Een Small Business-omgeving heeft geen administratieve onderverdeling. Als je de administraties voor verschillende bedrijven/organisaties voert, kun je per bedrijf/organisatie een aparte omgeving gebruiken.

Inhoud

Beschrijving

Binnen één omgeving kun je meerdere administraties voeren. Een omgeving bevat minimaal één (financiële) administratie. Als de onderneming een eenvoudige structuur heeft, zal één administratie voldoende zijn. Het is echter ook mogelijk dat een omgeving meerdere administraties bevat, bijvoorbeeld:

  • De omgeving bevat een complete holdingstructuur.
  • De omgeving bevat een hoofdkantoor en diverse filialen.

In de verschillende onderdelen van Accountancy Lite, zoals Profit Projecten, Profit Ordermanagement en de Cursusadministratie is geen sprake van afzonderlijke administraties. Wel moet je bepalen naar welke financiële administratie je de gegevens wilt doorsluizen. In de onderstaande afbeelding zie je de onderdelen per omgeving/administratie. Dit schema heeft alleen betrekking op Profit Financieel en relaties/personen.

Voor de cliënten kun je desgewenst een Small Business-omgeving aanmaken. Een Small Business-omgeving heeft geen administratieve onderverdeling. Als je de administraties voor verschillende bedrijven/organisaties voert, kun je per bedrijf/organisatie een aparte omgeving gebruiken.

Andere omgeving openen

Als je een omgeving opent, sluit de huidige omgeving automatisch.

Andere omgeving openen:

  1. Ga naar: Algemeen / Omgeving / Openen.

    Accountancy Lite toont het inlogvenster.

  2. Selecteer een omgeving.
  3. Klik op: OK.

    Let op:

    Als de optie Automatisch aanmelden in laatstgeopende omgeving is aangevinkt, wordt de betreffende omgeving direct geopend. Wil je een andere omgeving openen, ga dan naar Algemeen / Omgeving / Openen.

Omgevingsfilter gebruiken:

Als je veel omgevingen hebt, gebruik je het omgevingsfilter om te filteren op naam of omschrijving.

  1. Klik op Opties / Omschrijving omgevingen tonen als je het omgevingsfilter niet ziet.
  2. Vul het filter in.

Andere administratie openen

Je kunt meerdere (financiële) administraties in één omgeving voeren. Tussen deze administraties kun je een rekening-courantverhouding aanbrengen.

Je vindt hierover meer informatie in de KnowledgeBase.

Direct naar

  1. Werken in een omgeving
  2. Omgevingen en administraties
  3. Menu en functies gebruiken
  4. Vensters gebruiken
  5. Dropbox, SharePoint en OneDrive benaderen