Inkoopfactuur toevoegen

Handmatig toevoegen van inkoopfacturen is in de praktijk zelden nodig. Meestal zul je gebruik maken van de Mailbox of Scanbox om inkoopfacturen in te lezen en te herkennen.

Wanneer je toch handmatig een inkoopfactuur wilt toevoegen kan dat op twee manieren.

Inhoud

Inkoopfactuur handmatig toevoegen

Wanneer je geen abonnement hebt op een Scan&Herken service en je hebt van je leverancier geen e-factuur (UBL) ontvangen, dan kan je de inkoopfactuur (bijvoorbeeld een pdf-bestand of bonnetje) handmatig toevoegen.

Inkoopfactuur handmatig toevoegen:

  1. Open de Zoekhulp (PC: Ctrl + Spatie, Mac: Cmd + Spatie)..
  2. Typ Nieuwe inkoopfactuur toevoegen.
  3. Start de rondleiding.

E-factuur (UBL) importeren

Wanneer je van je leverancier een e-factuur in UBL-formaat en eventueel een pdf-factuur ontvangt, dan kan je deze eenvoudig importeren.

E-factuur (UBL) importeren:

  1. Open de Zoekhulp (PC: Ctrl + Spatie, Mac: Cmd + Spatie)..
  2. Typ Inkoopfacturen.
  3. Klik op het Acties-menu .
  4. Klik op Importeren.
  5. Selecteer een Bijlage.

    Het is mogelijk om meerdere bijlagen te selecteren, of op het bijlageveld te slepen vanuit een verkenner.

    Tip

    Zorg dat je voor het importeren de naam van de bij elkaar horende UBL- en pdf-bestanden gelijk maakt. SB+ splitst de inkoopfacturen in dat geval automatisch op tijdens het importeren. Zo kan je in één import een folder met vele inkoopfacturen importeren.

  6. Klik op Opslaan (Ctrl+S).

    SB+ leest de informatie uit het UBL-bestand en vult hiermee de velden van de inkoopfactuur.

  7. Controleer of de Inkoopfactuur klopt.
  8. Klik op Boeken.