Ondersteuning bij SB
Hoe zeer AFAS ook heeft geprobeerd om SB zo makkelijk mogelijk te maken, er komt een moment dat je ondersteuning nodig hebt. Dit onderwerp beschrijft hoe je deze support kunt aanvragen.
|
Inhoud |
Supportgebruikers toegang geven
Wanneer je wilt dat iemand tijdelijk mee kan kijken in je actieve administratie dan kan je deze zogenaamde supportgebruiker tot een bepaald eindmoment toegang geven.
- Ga met de zoekhulp (Ctrl+Spatie) naar Supportgebruikers.
- Klik op Nieuw (N).
- Vul het E-mailadres in.
Dit e-mailadres ontvang je van de suppormedewerker en eindigt op @afas.nl.
- Vul bij Geldig tot een Datum en Tijd in.
- Selecteer de
gewenste rechten. - Klik op Opslaan (Ctrl+S).
De supportgebruiker krijgt tot deze datum en tijd toegang wanneer hij of zij inlogt met het ingevulde e-mailadres.
Supportomgeving klaarzetten
Soms komt het voor dat je iemand toegang wilt geven tot een kopie van je administratie, zodat hij of zij hierin een aantal zaken kan uitproberen die wellicht onomkeerbaar zijn terwijl jij doorwerkt in je huidige administratie. In dat geval zet je een Supportomgeving klaar.
- Ga met de zoekhulp (Ctrl+Spatie) naar Supportomgevingen.
- Klik op Nieuw (N).
- Vul een Reden in.
Bijvoorbeeld het nummer van een incident.
- Klik op Opslaan (Ctrl+S).
SB maakt een kopie van jouw administratie, waar AFAS toegang toe heeft.
AFAS Support mee laten kijken via LogMeIn Resolve
Met LogMeIn Resolve kan een Support-medewerker van AFAS meekijken op je systeem. Dit gebeurt altijd op basis van een code om misbruik te voorkomen. De Support-medewerker geeft je een code die je invult op de onderstaande site. Hierdoor wordt een meekijksessie gestart.
Microsoft Windows:
Start de sessie via een van de onderstaande links:
- https://klant.afas.nl/meekijken (Nederlandse klanten)
- https://klant.afas.be/meekijken (Belgische klanten, Vlaams)
- https://client.afas.be/support (Belgische klanten, Waals)
Meer informatie op de website van LogMeIn Resolve:
- Lukt het meekijken niet? Raadpleeg dan dit artikel op de website van LogMeIn Resolve.
Apple MacOS:
Gebruikers van een Apple Mac moeten ook de volgende stappen uitvoeren. Zo niet, dan kan het voorkomen dat je alleen het Bureaublad van de Mac ziet.
- Ga op de Mac naar System Settings / Privacy & Security.
- Op het tabblad Accessibility sta je GoTo Resolve.app to.
- Sta ook het gebruik van Screen Recording toe.

Zie ook: