Bankkoppeling repareren
Na het activeren van een bankkoppeling voor ABN Amro, Knab, ING of Rabobank kan het voorkomen dat het importeren van bankmutaties verkeerd gaat. De reden hiervoor kan zijn dat het saldo van de betreffende bankrekening niet is aansluit op het saldo bij de bank. bijgewerkt. Ook kan het dat er een storing is bij de bank. In dat geval verschijnt bij de betreffende bankrekening in de weergave de status Verwerking mislukt.
Deze situatie los je voor de ABN Amro en ING op de volgende manier op.
Let op
Omdat we voor de Knab en Rabobank een andere techniek gebruiken is het repareren van de bankkoppeling hier niet noodzakelijk. Deze koppelingen herstellen zichzelf automatisch.
De ABN Amro en ING ondersteunen deze techniek nog niet, maar als dat wel gebeurt zullen wij ook deze koppeling aanpassen.
- Werk het banksaldo bij voor de betreffende bankrekening.
- Open de gewenste Administratie.
- Klik op de inhoudsopgave Bankrekeningen.
- Klik op de Meer-knop .
- Klik op de actie Bankkoppeling repareren.
Wij verwerken de opgehaalde bankmutaties opnieuw. Hierbij lopen wij de bankmutaties van nieuw naar oud door, totdat wij aansluiting vinden met het beginsaldo. Vanaf dat punt importeren wij de mutaties opnieuw. Aan het eind van dit proces tonen wij ter informatie de doorgelopen stappen.
Vanaf dit moment zal de bankkoppeling dagelijks weer de nieuwe bankmutaties automatisch importeren.