Thuiswerken inrichten

Om ervoor te zorgen dat medewerkers de thuiswerkdagen kunnen vastleggen, doorloop je onderstaande inrichting.

Let op!

Wil je meer weten over hoe en wanneer je een thuiswerkvergoeding boekt en wat bijvoorbeeld de gevolgen zijn voor de reiskostenvergoeding? Raadpleeg het artikel Hoe boek ik een thuiswerkvergoeding?

Inhoud

Autorisatie

In de eigenschappen van de medewerker is een nieuw tabblad beschikbaar. Autoriseer het tabblad Thuiswerkdagen en de bijbehorende acties in de Autorisatie Tool.

Pagina activeren

Je activeert de pagina Medewerker thuiswerkdagen in de eigenschappen van de site.

Type pagina activeren

InSite inrichten

Voor InSite zijn de volgende pagina's beschikbaar:

  • Thuiswerken

    Deze portalpagina is volledig ingericht met icoon, verwijzingen naar de meegeleverde profielpagina's, overzichten en met opmaak.

  • Thuiswerkdagenwijziging profielkeuze (ESS en MSS variant)
  • Aanmaken thuiswerkdagenwijziging (ESS en MSS variant)
  • Beoordelen thuiswerkdagenwijziging
  • Tonen medewerker thuiswerkdagen
  • Thuiswerkdagenwijziging medewerkerkeuze
  • Mijn thuiswerkdagen
  • Tonen mijn thuiswerkdagen
  • Medewerker thuiswerkdagen

Profiel inrichten

Voor het aanmaken en beoordelen van de thuiswerkdagenwijziging zijn meegeleverde en volledig ingerichte profielen beschikbaar.

  • Aanmaken thuiswerkdagenwijziging
  • Beoordelen thuiswerkdagenwijziging

Je kunt ook zelf profielen toevoegen en inrichten voor de thuiswerkdagenwijzing.

In de profielen voor de roosterwijziging is het mogelijk om de thuiswerkdagenwijzging als aanvullende gegevens te muteren. Je kunt dan ook de context koppelen.

De profielen kun je ook gebruiken voor AFAS Pocket: Algemeen / AFAS Pocket / Instellingen, tabblad Thuiswerkdagenprofielen.

Profielen inrichten:

  1. Ga naar: Algemeen / In & OutSite / Profiel.
  2. Vul Thuiswerkdagenwijziging in bij Type profiel in het snelfilter.

    Je ziet de meegeleverde profielen.

  3. Klik op: Nieuw.
  4. Vul de omschrijving in bij Naam.
  5. Selecteer Thuiswerkdagenwijziging bij Type.
  6. Klik op: Volgende.
  7. Selecteer de workflow bij Workflow.
  8. Selecteer het beoordelingsprofiel bij Beoordelingsprofiel.
  9. Klik op: Voltooien.
  10. Open de eigenschappen van het nieuwe profiel.
  11. Ga naar het tabblad: Algemeen.
  12. Klik op: Onderhouden achter de context Mdw./thuiswerkdagen.
  13. Klik op: Nieuw.
  14. Vul de omschrijving in.
  15. Klik op: Voltooien.
  16. Richt de velden naar eigen wens in. De velden van de bronnen die je niet gebruikt voor het doel, kun je op Niet zichtbaar zetten
  17. Sluit de weergave.
  18. Selecteer de nieuwe context bij Mdw./thuiswerkdagen..
  19. Klik op: Opslaan en sluiten.

Workflow inrichten

In Profit is de workflow Medewerker thuiswerkdagenwijziging (Profit) beschikbaar.

Workflow inrichten:

  1. Ga naar: CRM / Dossier / Inrichting / Type dossieritem.
  2. Open de eigenschappen van het type dossieritem Thuiswerkdagenwijziging (Profit).
  3. Ga naar het tabblad: Workflows.
  4. Open de workflow Medewerker thuiswerkdagenwijziging.
  5. Meer informatie over deze workflow vind je hier.

Functies inrichten

Per functie bepaal je of thuiswerken mogelijk is.

Functies inrichten:

  1. Ga naar: HRM / Organisatie / Werkgever.
  2. Open de eigenschappen van de werkgever.
  3. Ga naar het tabblad: Functie.
  4. Open de eigenschappen van de functie.
  5. Vink Thuiswerken toegestaan aan.

    Deze instelling is niet datumafhankelijk. Het uit- of aanvinken van dit veld heeft mogelijk gevolgen voor de loonberekening. Als het uit- of aanvinken met terugwerkende kracht gevolgen heeft voor de loonberekening, dan initieer je handmatig de TWK's via: HRM / Payroll / Salarisverwerkingscockpit, actie TWK.

  6. Klik op: Opslaan en sluiten.

Arbeidsvoorwaarde inrichten (België)

Het is voor Belgische medewerkers ook mogelijk om thuiswerkdagen vast te leggen in InSite. In de eigenschappen van de arbeidsvoorwaarden koppel je de thuiswerkdagen aan de juiste code. Hierdoor gaan de thuiswerkdagen automatisch mee in de aanlevering aan het Sociaal Secretariaat.

Code thuiswerken koppelen:

  1. Ga naar: HRM / Organisatie / Cao.
  2. Open de eigenschappen van de cao.
  3. Ga naar het tabblad: Arbeidsvoorwaarde.
  4. Open de eigenschappen van de arbeidsvoorwaarde.
  5. Ga naar het tabblad: België.
  6. Selecteer de urensoort voor thuiswerkdagen bij Code thuiswerken.
  7. Klik op: Opslaan en sluiten.

Zie ook

Direct naar

  1. Dienstverband medewerker
  2. Dienstverband onderhouden in InSite
  3. Wet Werk en Zekerheid
  4. Medewerker wisselt van werkgever binnen Profit
  5. Medewerker wisselt van cao binnen dezelfde werkgever
  6. Onderwijsdocumenten