AFAS Support mee laten kijken via GoToAssist
Met LogMeIn (GoToAssist) kan een Support-medewerker van AFAS meekijken op je systeem. Dit gebeurt altijd op basis van een code om misbruik te voorkomen. De Support-medewerker geeft je een code die je invult op de onderstaande site. Hierdoor wordt een meekijksessie gestart.
Start de sessie via een van de onderstaande links:
- https://klant.afas.nl/meekijken (Nederlandse klanten)
- https://klant.afas.be/meekijken (Belgische klanten, Vlaams)
- https://client.afas.be/support (Belgische klanten, Waals)
Meer informatie op de website van LogMeIn:
- Lukt het meekijken niet? Raadpleeg dan System Requirements for Customers (website LogMeIn).
- Allowlist and Firewall Configuration
Configuratie-informatie over je firewall met betrekking tot poorten (GoToAssist gebruikt de poorten 80, 443 en 8200) en de hostnames (onder de kop 'GoToAssist') die je op een allowlist moet plaatsen.
- Connection troubleshooting
- Veelgestelde vragen / FAQ
- Unable to connect to a Windows customer (GoTo Opener will not launch or is hanging)
Apple Mac
Gebruikers van een Apple Mac moeten ook de volgende stappen uitvoeren. Zo niet, dan kan het voorkomen dat je alleen het Bureaublad van de Mac ziet.
- Ga op de Mac naar Systeemvoorkeuren / Beveiliging en Privacy.
- Op het tabblad Screen recording sta je GotoAssist to.
- Op het tabblad Accessability sta je GotoAssist to.
Zie ook:
Allowlist
Bij problemen met LogMeIn/GotoAssist kan de beheerder in je organisatie de volgende onderdelen eventueel in een allowlist opnemen:
Op de locatie: %userprofile%\AppData\Local\GoToAssist Remote Support Customer
GoToAssist Opener.exe
g2ax_customer_combined_dll_core_win32_x86_1610.exe
Op de locatie: C:\Program Files (x86)\GoToAssist Remote Support Customer
g2ax_combined_customer.dll
g2ax_comm_customer.exe
g2ax_credential_provider.dll
g2ax_credential_provider64.dll
g2ax_customer_combined_dll_core_win32_x86_*.exe
g2ax_customer_resource_win32_x86_de.dll
g2ax_customer_resource_win32_x86_en_US.dll
g2ax_customer_resource_win32_x86_es.dll
g2ax_customer_resource_win32_x86_fr.dll
g2ax_customer_resource_win32_x86_it.dll
g2ax_customer_resource_win32_x86_pt.dll
g2ax_host.exe
g2ax_host_service.exe
g2ax_installer_customer.exe
g2ax_processfactory.exe
g2ax_service.exe
g2ax_system_customer.exe
g2ax_uninstaller_customer.exe
g2ax_user_customer.exe
g2ax_user_high_customer.exe
g2ax_user_medium_customer.exe
g2ax_winlogon.dll
g2ax_winlogonx64.dll
shortcuts.txt
uninshlp.dll
UnAttended App
Wanneer je gebruik maakt van de UnAttended App (eenmalig meekijken direct via afas.nl/meekijken):
Op de volgende locatie: %userprofile%\AppData\Local\LogMeInInc\GoToAssist Remote Support Customer
g2ax_combined_customer.dll
g2ax_comm_customer.exe
g2ax_credential_provider.dll
g2ax_credential_provider64.dll
g2ax_customer_resource_win32_x86_de.dll
g2ax_customer_resource_win32_x86_en_US.dll
g2ax_customer_resource_win32_x86_es.dll
g2ax_customer_resource_win32_x86_fr.dll
g2ax_customer_resource_win32_x86_it.dll
g2ax_customer_resource_win32_x86_pt.dll
g2ax_exe_customer_adminui.exe
g2ax_host.exe
g2ax_installer_customer.exe
g2ax_installer_customer_admin.exe
g2ax_processfactory.exe
g2ax_service.exe
g2ax_system_customer.exe
g2ax_uninstaller_customer.exe
g2ax_user_customer.exe
g2ax_user_high_customer.exe
g2ax_user_medium_customer.exe
g2ax_winlogon.dll
g2ax_winlogonx64.dll
ScreenCaptureWin8Dll.dll
uninshlp.dll