thumb_up
thumb_down
link
Copy link
Copied
insert_emoticon
lmatfy
Copied
Sortering toevoegen aan document

Je kunt gegenereerde brieven sorteren op bijvoorbeeld naam of postcode. Je geeft de gewenste sortering op in de documentlay-out, niet tijdens het genereren van documenten.

Je kunt voor het hoofddocument en per subdocument een aparte sortering opgeven.

Voorbeeld:

Je medewerkers hebben een jaarlijkse loonsverhoging gekregen. Je stelt ze via een brief op de hoogte.

Het hoofddocument is gesorteerd op postcode. Als je de brieven genereert, zijn deze gesorteerd op postcode.

De documentlay-out bevat ook een subdocument met de salarishistorie. Dit is gesorteerd op datum, waarbij de hoogste datum bovenaan staat.

Sortering instellen:

  1. Ga naar:
    • Algemeen / Uitvoer / Beheer / Document (alle documentlay-outs)
    • Abonnementen / Uitvoer / Beheer / Document
    • CRM / Uitvoer / Beheer / Document
    • Financieel / Uitvoer / Beheer / Document
    • Fiscaal / Uitvoer / Beheer / Document
    • HRM / Uitvoer / Beheer / Document HRM
    • Ordermanagement / Uitvoer / Beheer / Document
    • Projecten / Uitvoer / Beheer / Document
  2. Open de documentlay-out.
  3. Selecteer de gegevensverzameling.
    • Om de samenvoegbrieven te sorteren, selecteer je de gegevensverzameling van het hoofddocument.
    • Als je een subdocument wilt sorteren, selecteer je de bijbehorende gegevensverzameling.
  4.  Klik op: Sortering.
  5. Voeg de velden voor de sortering toe. Profit sorteert eerst op het bovenste veld, dan op het tweede veld, etc.

    Als het gewenste veld niet beschikbaar is, moet je dit eerst toevoegen aan de gegevensverzameling.

  6. Je kunt per veld bepalen of Profit dit oplopend of aflopend zal sorteren.

Direct naar

  1. Gegevensverzameling aanpassen voor documentlay-out
  2. Gegevensverzameling wijzigen
  3. Sortering toevoegen
  4. Documenten inrichten (Documentgenerator)
  5. PCC installeren
  6. Ondersteuning Microsoft Word controleren
  7. Instellingen in Word controleren
  8. Documenten autoriseren
  9. Documentlay-out aanmaken, bewerken en opslaan
  10. Document dat in gebruik is deblokkeren
  11. Document genereren via workflow

Process

Document

Work area

Output