Adres corrigeren

Als in je adrestabel fouten voorkomen kun je deze corrigeren. Adrescorrecties werken door naar alle organisaties en personen die aan dit adres gekoppeld zijn.

Gebruik deze functie alleen voor correcties die onmiddellijk ingaan. Een adreswijziging leg je doorgaans als verhuizing vast.

Adres corrigeren in Profit:

  1. Ga naar: CRM / Organisatie/persoon / Organisatie/persoon.

    Je kunt de adrestabel ook openen via CRM / Organisatie/persoon / Adres.

  2. Open de eigenschappen van de organisatie/persoon.
  3. Je hebt twee mogelijkheden:
    • Druk op de puntjes achter de adresregel en klik op de actie Correctie.

    • Ga naar het tabblad Adreshistorie, selecteer het adres en klik op de actie Correctie.
  4. Corrigeer het adres.
  5. Klik op: Volgende

    Je ziet de organisaties, personen, contacten en afleveradressen met hetzelfde adres. Je kunt geen selectie toepassen.

  6. Klik op: Voltooien
  7. Klik op Ja bij de melding..

Adres wijzigen in InSite:

  1. Open de site.
  2. Klik op: CRM, Organisaties.
  3. Open de eigenschappen van de persoon of organisatie.
  4. Klik op: Aanpassen.
  5. Klik achter de adresregel op Aanpassen:

  6. Selecteer of de aanpassing Per direct in moet gaan of In de toekomst.

    Als je het adres in de toekomst wilt aanpassen moet je de datum ingeven waarop de wijziging in gaat.

  7. Corrigeer het adres.
  8. Vink Postadres ook aanpassen  uit als je dit adres niet wilt aanpassen.
  9. Klik op: Aanpassen.

Direct naar

  1. Adressen
  2. Verhuizing organisatie/persoon vastleggen
  3. Adres centraal corrigeren via organisatie/persoon
  4. Centrale adressentabel controleren en corrigeren
  5. Kix code