thumb_up
thumb_down
link
Copy link
Copied
insert_emoticon
lmatfy
Copied
Rapportvelden aan gegevensverzameling toevoegen

Als je een rapport met gegevens uit Profit wilt hebben, moet je de corresponderende velden opnemen in de gegevensverzameling van het rapport. Vervolgens plaats je de velden in de rapportlay-out.

Als je de onderstaande oefening wilt uitvoeren, voeg je eerst een rapport toe dat gebaseerd is op de gegevensverzameling Medewerker (Actuele gegevens incl.salaris).

Rapportvelden aan een gegevensverzameling toevoegen:

  1. Controleer of de gewenste velden aanwezig zijn in het vak Gegevens velden.

  2. Klik op: Aanpassen.
  3. Profit kan melden dat de gegevensverzameling velden bevat die niet gebruikt worden in het rapport.

    Als je op Ja klikt, zal Profit alle niet-gebruikte velden verwijderen. Hierdoor verbetert de performance. In dit stadium van de inrichting is het nog niet zinvol om deze velden te verwijderen, omdat je die misschien nog nodig hebt. Als het rapport klaar is, is dit wel zinvol.

    Nu verschijnt de Wizard gegevensverzameling.

  4. Voeg de velden toe.
  5. Klik op: Voltooien.

Direct naar

  1. Eenvoudig rapport opzetten
  2. Rapport toevoegen
  3. Rapportvelden aan gegevensverzameling toevoegen
  4. Velden in lay-out plaatsen
  5. Velden opmaken
  6. Formaat, afdrukstand en marges vastleggen
  7. Achtergrondkleur detailsectie rapport vastleggen
  8. Afbeelding opnemen in een rapport
  9. Koptekst indelen met documentvelden
  10. Voettekst indelen met documentvelden
  11. Lijstbegrippen, looncomponenten en grondslagen op rapporten plaatsen

Process

Rapport

Work area

Output