Workflow verwijderen of blokkeren

Je kunt een workflow (tijdelijk) blokkeren voor gebruik, dit is handig als je een workflow op een later moment wel weer wilt gebruiken. Je kunt een geblokkeerde workflow wel gebruiken als basis voor een nieuwe workflow.

Als je een workflow verwijdert, dan verwijder je daarmee ook de workflowhistorie bij dossieritems die zijn gegenereerd op basis van de betreffende de workflow. Het is daarom aan te raden om een workflow te blokkeren in plaats van te verwijderen.

Een workflow die door AFAS wordt onderhouden kun je niet verwijderen.

Workflow blokkeren/deblokkeren

Je blokkeert de workflow, zodat deze niet gebruikt kan worden.

De workflow Beoordelen inkoopofferte deactiveer je via het inkooprelatieprofiel.

Workflow blokkeren:

  1. Open Profit.
  2. Ga naar: CRM / Dossier / Inrichting / Type dossieritem.
  3. Open de eigenschappen van het type dossieritem.
  4. Ga naar het tabblad: Workflows.
  5. Open de workflow.
  6. Open de eerste taak of klik op Ins_Knoppen in de workfloweditor (130).

  7. Vink Geblokkeerd aan in het kader Algemeen.

    Om een geblokkeerde workflow te deblokkeren, vink je Geblokkeerd uit.

  8. Klik op: Publiceren.

    Hierdoor treedt de workflow in werking.

Workflow verwijderen:

  1. Ga naar: CRM / Dossier / Inrichting / Type dossieritem.
  2. Open de eigenschappen van het type dossieritem.
  3. Ga naar het tabblad: Kenmerkcombinaties.

    Voordat je de workflow kunt verwijderen moet je eerst de kenmerkcombinaties verwijderen.

  4. Verwijder de kenmerkcombinatie.
  5. Ga naar het tabblad: Workflows.
  6. Verwijder de workflow.