Nieuwe leverancier OCI-koppeling

Ben je leverancier en wil je ook in het lijstje van de gecertificeerde koppeling? Wat zijn dan de mogelijkheden?

Een OCI-koppeling bestaat uit 3 onderdelen:

  • Instellingen
  • Mapping van het winkelmandje (PunchOut)
  • Mapping van de digitale order (cXML Order)

De Profit OCI definitie is een algemene koppeling waarmee veel leveranciers uit de voeten kunnen. Is er iets specifieks in de mapping van het winkelmandje of in de mapping van de order, dan kunnen wij een definitie maken met deze aanpassingen.

Let op!

De leveranciers die nu in het lijstje staan zijn dus allemaal leveranciers die iets bijzonders hebben en niet via de Profit definitie kunnen koppelen!

Het gebruik van een OCI-koppeling bestaat uit 2 stappen:

Winkelmandje vullen en overhalen naar Profit

Order goedkeuren en terugsturen naar Leverancier

Wat is er nodig om een koppeling te maken voor stap 1? (winkelmandje vullen en ophalen)

  1. URL van het winkelmandje
  2. Credentials zoals gebruikersnaam en wachtwoord
  3. Evt. Klantnummer

Na het vullen van het winkelmandje zal deze aan InSite aangeboden worden in een zogenaamde PunchOut. Deze wordt ingelezen en daarmee worden er in Profit diverse dingen aangemaakt, bijvoorbeeld:

  • Artikel incl. eenheid en prijs.
  • Artikelgroep.
  • Inkoopaanvraag.
  • Inkooporder.

Wat is er nodig voor stap 2 van de koppeling? (order bevestiging)

  1. URL van de backoffice (http of ftp).
  2. Credentials zoals gebruikersnaam en wachtwoord.
  3. Klantnummer, afleveradres.
  4. Sharedsecret indien dit gebruikt wordt.

Nadat in Profit de inkooporder goedgekeurd is wordt door middel van een communicatiebericht een digitale order aangemaakt (cXML order) en verzonden. Om deze bij de leverancier op de backoffice te plaatsen is een URL nodig en zijn credentials nodig.

De lay-out van de cXML order wordt bepaald door de mapping. De Profit mapping is de meeste algemene uitvoering zoals deze bestaat. Veel backoffice applicaties kunnen hiermee overweg. Indien nodig kunnen wij daar een aanpassing in maken.

Ben je leverancier en zijn er nog vragen over nieuwe OCI koppelingen, stuur dan een e-mail naar: oci@afas.nl

Direct naar

  1. Inkooporders via OCI-koppeling inrichten
  2. Inkooporder via website inkooprelatie (OCI) via mail/pdf inrichten
  3. Inkooporder via website inkooprelatie (OCI) met XML inrichten
  4. Inkooporder via website per specifieke OCI-koppeling van inkooprelatie inrichten
  5. Inkooporder via website via Profit-OCI-koppeling inrichten