thumb_up
thumb_down
link
Copy link
Copied
insert_emoticon
lmatfy
Copied

Toegang AFAS Pocket beheren

Authenticatie bij gebruik van AFAS Pocket vindt plaats op basis van tokens (niet op basis van gebruikersnaam/wachtwoord). De token geldt voor de combinatie van omgeving/gebruiker/device. De meeste gebruikers hebben één token. Als een gebruiker de app op twee apparaten gebruikt, bijvoorbeeld op een iPhone en een iPad, dan heeft hij twee tokens.

Een beheerder kan de toegang van een gebruiker intrekken, hierdoor wordt de corresponderende token in de Profit-omgeving verwijderd. Dit kan nodig zijn als een gebruiker bijvoorbeeld meldt dat hij zijn telefoon of tablet kwijtgeraakt is. Door de token te verwijderen, kan AFAS Pocket niet meer vanaf het kwijtgeraakte apparaat gebruikt worden. Als de gebruiker een nieuwe telefoon of tablet krijgt, kan hij AFAS Pocket opnieuw downloaden en installeren. Bij het vastleggen van de instellingen ontstaat automatisch een nieuwe token.

Configuratie verversen:

Het kan voorkomen dat instellingen die in Profit Windows gewijzigd worden, niet direct doorwerken in Pocket App. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als je de instellingen van een verlofsoort aanpast. Een gebruiker kan Pocket bijwerken met de nieuwe instellingen met Instellingen / Ververs configuratie.

Je kunt de configuratie ook verversen voor gebruikers via Profit.

  1. Ga naar: Algemeen / AFAS Pocket / Gebruikers.
  2. Ga naar het tabblad Toegang.
  3. Vink de gebruikers aan.
  4. Klik op Configuratie verversen.

Toegang intrekken:

  1. Open de omgeving die in combinatie met AFAS Pocket gebruikt wordt.
  2. Ga naar: Algemeen / AFAS Pocket / Gebruikers.
  3. Ga naar het tabblad: Toegang.
  4. Selecteer de gebruiker waarvan je de toegang wilt intrekken
  5. Klik op de actie Toegang verwijderen.

Direct naar

  1. AFAS Pocket inrichten
  2. Declaraties inrichten
  3. Kostensoort toevoegen voor kilometerregistratie (reiskosten)
  4. Workflows inrichten
  5. Nacalculatie projecten inrichten
  6. Basisinrichting
  7. Inrichting algemene onderdelen, zoals dossier en zoekweergaven
  8. Inrichting HRM
  9. Inrichting Projecten
  10. Inrichting Flex
  11. Inrichting Bouw
  12. Gebruikersaccounts (tokens) beheren

Process

Instelling

Work area

Pocket