Fiscaal dossier

De dossier-functionaliteit in Profit is erg uitgebreid en een belangrijk middel voor de digitale communicatie tussen jou en de cliënten. In het dossier wordt alles vastgelegd wat betrekking heeft op een bepaalde cliënt IB of cliënt Vpb. Zo kun je bijvoorbeeld notities, gescande brieven, e-mails en Word-documenten in het dossier van de cliënt opslaan. Je maakt in Profit onderscheid tussen dossieritems die je alleen binnen je eigen organisatie gebruikt en dossieritems die je beschikbaar wilt stellen aan klanten.

Continu inzicht

Het gebruik van één digitaal dossier bespaart je tijd en geeft je veel voordelen:

  • Alles is snel terug te vinden (je hoeft niet meer op zoek in dikke papieren dossiers).
  • Er is voor alle betrokkenen altijd inzicht in de voortgang.
  • De registratie gebeurt volgens WTA-normen.
  • Elk contact met de cliënt is geborgd in het systeem.
  • Het dossier is te ontsluiten voor de portal, zodat cliënten zelf hun eigen dossier kunnen raadplegen.

Video

Beschrijving

Het opbouwen van het digitale dossier gebeurt door het vastleggen van dossieritems (dossierstukken). Een dossieritem kan bijvoorbeeld een notitie, een terugbelactie, een ontvangen of verzonden brief, een prijslijst in Excel, etc. zijn. Het vastleggen van dossieritems is zoveel mogelijk geautomatiseerd.

Type dossieritem

Elk dossieritem is gebaseerd op een dossieritemtype. Als je een dossieritem toevoegt, selecteer je eerst het gewenste type. Het dossieritemtype bepaalt de verdere mogelijkheden. Met een Notitie registreer je alleen informatie (je maakt bijvoorbeeld een notitie over een afspraak met een klant). Andere dossieritemtypes hebben een bredere toepassing. Met Uitgaande post bijvoorbeeld, kun je een samenvoegbrief aanmaken en afdrukken én deze direct in het dossier van de cliënt opslaan.

Je kunt ook zelf dossieritemtypes toevoegen. Bijvoorbeeld voor tips met betrekking tot de aangifte of voor belangrijke wetswijzigingen, etc. Door het aanmaken van dergelijke dossieritemtypes voor een specifiek doel, kun je de communicatie en registratie daarvan nog beter stroomlijnen.

Bestemmingen

Je kunt een digitaal dossier bijhouden voor alle typen organisaties en personen, zoals debiteuren, crediteuren en medewerkers. Deze typen worden in Profit de Bestemmingen genoemd. Als je een dossieritem instuurt op een bepaalde bestemming (bijvoorbeeld een organisatie), dan is dit dossieritem daar ook opvraagbaar. Voorbeelden van bestemmingen zijn:

  • Cliënt IB, Cliënt Vpb

    Voorbeeld: 

    Je wilt Vragen van cliënten via een workflow vastleggen als dossieritem. Je maakt dan het type dossieritem Vraag cliënt met een vaste bestemming op cliënt IB en cliënt Vpb. Bij de bestemmingen leg je vervolgens vast dat één van deze verplicht is. Tijdens het insturen van de vraag selecteer je de juiste bestemming. Na het insturen vind je de vraag terug in het dossier van de geselecteerde cliënt IB of cliënt Vpb.