CRM

Wat is een bedrijf zonder klanten, potentiële klanten en leveranciers? Precies, niets! Relaties zijn van groot belang zijn voor de continuïteit van de organisatie.

Let op:

Ga je aan de slag met de AVG? Ga direct naar het stappenplan!

Om het contact met deze relaties goed te houden is het essentieel om zoveel mogelijk van ze te weten en vast te leggen. Alleen dan kun je optimaal anticiperen op alles wat hen aangaat: wensen, vragen, voorkeuren, maar ook klachten. Een goede dienstverlening levert je uiteindelijk veel op, maar dat kan alleen als je een actueel en compleet beeld hebt over wat er bij de relaties leeft.

Voordelen:

  • Organisatie en persoonsgegevens bekend en bereikbaar voor de hele organisatie
  • Eenvoudig volgen van (marketing)campagnes
  • Direct inzicht in scoringskansen
  • Verkoopanalyse op verschillende niveaus

Met CRM zit alle relatie-informatie in één geïntegreerd systeem. Denk hierbij aan (potentiële) klantgegevens, leveranciergegevens, correspondentie, campagnes, offertes en verkoop. De medewerkers en de klanten kunnen ook via internet (met AFAS InSite en OutSite) altijd en overal beschikken over actuele relatiegegevens.

Beschrijving

De relatiegegevens liggen op één plaats vast zodat de medewerkers niet in spreadsheets, e-mails, (digitale) mappen en databases hoeven te zoeken. Orders sluit je sneller doordat je deze op één centrale plek opslaat en bijwerkt. Leads die binnenkomen via telefoon, internet, e-mail worden geregistreerd en automatisch doorgestuurd naar de juiste persoon voor vervolgacties. Je ziet welke campagnes het meeste opleveren, zodat duidelijk is welke marketingmiddelen je het meest resultaat opleveren. Je werkt klantgericht en klantvriendelijk en verhoogt de kwaliteit van de dienstverlening. Zodat uiteindelijk de klanten tevreden zijn en blijven over de organisatie, dienstverlening en service. En een tevreden klant levert je uiteindelijk meer op!

Voorbereiding

Werkwijze

Als je op een afbeelding klikt open je de gekoppelde helppagina.