Rapport toevoegen op basis van bestaand rapport
Je baseert een nieuw rapport op een bestaand rapport. Dit kan een meegeleverd standaardrapport zijn, of een ander rapport dat je eerder zelf hebt gemaakt.
Hieronder worden twee methodes beschreven die hetzelfde resultaat opleveren. Kopiëren is meestal de snelste methode.
Rapport kopiëren:
- Ga naar: Small Business / Uitvoer / Beheer / Rapport
- Selecteer het rapport.
- Klik op de actie: Kopiëren.
- Vul een naam in voor het rapport.
- Klik op: Voltooien.
Profit opent de rapportgenerator en je kunt direct aan de slag.
- Druk op: F7. Of ga naar Document / Afdrukvoorbeeld.
Small Business toont het rapport op basis van de gegevens in de omgeving.
- Sluit het afdrukvoorbeeld af met Esc of klik op Sluiten.
Je keert terug naar de rapportlay-out.
- Druk op: Esc of ga naar Document / Afsluiten.
- Klik op: Ja. om het rapport op te slaan.
- Small Business toont het nieuwe rapport in de weergave.
In de kolom Onderhoud zie je dat dit rapport door de klant onderhouden wordt.
Daarnaast zie je dat de gebruiker die het rapport heeft toegevoegd, eigenaar is van het rapport. Dit gegeven kan voor SE-gebruikers belangrijk zijn voor de autorisatie.
Direct naar
|