Elektronische bankafschriften inrichten

Met het inlezen van bankafschriften bespaar je tijd en voorkom je fouten. Je downloadt de afschriften van je bank in de vorm van bestanden. Door een bestand in te lezen, hevel je de afschriftregels over naar het bankboek in je administratie. Heb je meerdere administraties, dan kun je de afschriftregels in één keer inlezen voor alle administraties.

Small Business lettert openstaande posten van debiteuren en crediteuren tijdens het inlezen automatisch af als de betreffende betalingen herkend worden.

Elektronische bankafschriften autoriseren:

Richt de autorisatie van dit onderdeel in, zodat de juiste gebruikers toegang hebben tot de benodigde functies en gegevens.

  1. Ga naar: Small Business / Beheer / Autorisatie.
  2. Ga naar het tabblad: Onderhoud gebruikers.
  3. Selecteer de te autoriseren gebruiker.

    Je ziet de structuur van het gebruikersmenu. Alleen de menukeuzes die zijn aangevinkt, worden in het menu van de gebruikers getoond.

  4. Maak onderliggende niveaus zichtbaar met de + en -.
  5. Ga naar: Menu onderhoud / Algemeen / Small Business / Boeken

    Fin_Bankafschriften autoriseren (20)

  6. Vink de te autoriseren menukeuze aan:
    • Bankafschrift
  7. Sluit de Autorisatie tool.
  8. Klik op Ja bij de melding.

    De omgeving opent automatisch opnieuw, met de nieuwe instellingen.