Crediteur Belastingdienst inrichten

Als je de Belastingdienst hebt toegevoegd als crediteur, richt je deze vervolgens in voor automatische betalingen. Dit wil zeggen dat je het bankrekeningnummer invult waar je de betalingen automatisch naar overmaakt en je vinkt Automatisch betalen aan.

Crediteur 'Belastingdienst' inrichten voor automatische betalingen:

  1. Ga naar: Small Business / Crediteur / Crediteur.
  2. Open de eigenschappen van de crediteur Belastingdienst.
  3. Ga naar het tabblad: Bankrekening.
  4. Voeg bij Bankrekening het bankrekeningnummer toe als hier nog niets staat. Als je geen bankrekeningnummer vult, kun je geen automatische betalingen aan deze crediteur doen.
  5. Als de naam/woonplaats van het bankrekeningnummer afwijkt van de naam/woonplaats van de crediteur, vul je dit in:
    1. Open de eigenschappen van het bankrekeningnummer.
    2. Ga naar het tabblad: Algemeen.
    3. Vul de Afwijkende naam en/of Afwijkende woonplaats in.
    4. Klik op: OK.
  6. Ga naar het tabblad: Betaling.
  7. Selecteer bij Bankrekening het bankrekeningnummer van de crediteur waarop je de betalingen moet overmaken.
  8. Vink Automatisch betalen aan.
  9. Klik op: OK.

Direct naar

  1. Crediteur Belastingdienst inrichten
  2. Crediteur Belastingdienst toevoegen
  3. Crediteur Belastingdienst toevoegen en inrichten
  4. Betaling Belastingdienst in administratie-instellingen instellen