Administratie voor eVerbinding inrichten

Je legt het bedrijfs-ID van de betreffend administratie vast om facturen via het platform eVerbinding te versturen en te onvtangen.

Je moet een account hebben bij het platform eVerbinding, voordat je de administratie inricht. Bij dit account ontvang je een Bedrijfs-ID. Dit is een identificerend gegeven van de verzendende organisatie en leg je vast in de administratie.

Bij Small Business activeer je eVerbinding door bij administratie-instellingen het Bedrijfs-ID in te vullen via onderstaande procedure.

Let op:

Als je het Bedrijfs-ID toevoegt of wijzigt, dan wordt in het communicatieprofiel automatisch de omgeving, administratienummer en Bedrijfs-ID opgeslagen.

Het bedrijfs-ID wordt opgeslagen in de communicatieomgeving. Als de huidige omgeving niet de communicatieomgeving is, zal dit bij de uitwisseling leiden tot foutmeldingen. Wijs eerst de huidige omgeving aan als communicatieomgeving in Small Business / Inrichting / Instellingen administratie, tabblad Algemeen.

Administratiegegevens en Bedrijfs-ID vastleggen voor eVerbinding:

  1. Open de administratie.
  2. Gebruik de stappen in de help van eVerbinding.

    Fin_Administratie voor eVerbinding inrichten

Direct naar

  1. E-factuur via eVerbinding inrichten (inkoopfactuur en verkoopfactuur)
  2. Administratie voor eVerbinding inrichten
  3. Communicatieprofiel voor eVerbinding inrichten
  4. Verkooprelatie voor eVerbinding inrichten