Welkom op AFAS Online! Er zijn momenteel geen apps beschikbaar

Je krijgt deze melding nadat je bent ingelogd op de AFAS Online Portal.

Oorzaak

Deze melding krijg je als de ingelogde gebruiker:

  • Inlogt met een verkeerd e-mailadres.
  • Alleen rechten heeft op InSite en er geen InSite-tegel is toegevoegd.
  • Geen rechten heeft op Profit en/of InSite.
  • Geblokkeerd is.
  • Meewerkgebruiker is en Profit niet is aangevinkt in de bronomgeving.

Oplossing

In de meeste gevallen komt dit doordat de gebruiker met een verkeerd e-mailadres is ingelogd. Neem contact op met je applicatiebeheerder om dit te controleren.

E-mailadres gebruiker controleren

  1. Ga naar: Algemeen / Beheer / Autorisatie tool en open de eigenschappen van de betreffende gebruiker.
  2. Controleer op het tabblad Algemeen of de gebruiker inlogt met het e-mailadres dat hier genoteerd staat.

Overige instellingen gebruiker controleren

Logt de gebruiker in met het juiste e-mailadres? Controleer dan onderstaande overige instellingen. Kan je de gebruiker niet vinden in de Autorisatie tool? Dan is de gebruiker geblokkeerd. Lees hoe je de gebruiker opzoekt en actief maakt.

  • Heeft de gebruiker recht op Profit? Controleer op het tabblad Applicaties of het veld Profit Windows is aangevinkt.
  • Controleer op het tabblad Algemeen of het veld Geblokkeerd is uitgevinkt.

InSite-tegel toevoegen

Heb je alleen rechten op InSite? De InSite-tegel is niet standaard zichtbaar. Lees hier hoe je de InSite tegel toevoegt. Je kan ook direct inloggen via je eigen InSite-URL (12345.afasinsite.nl). Wijzig 12345 naar je eigen abonnementsnummer.

Meewerkgebruiker

Gaat het om een meewerkgebruiker? Hiervoor geldt dat het veld Profit Windows ook aangevinkt moet zijn in de bronomgeving. Dit houdt in dat het veld Profit dus zowel in de doelomgeving als bronomgeving moet aanstaan.

Meer informatie: