Applicatie is bezig
Je krijgt deze melding tijdens het werken in Profit.
Oorzaak
Er zijn meerdere oorzaken mogelijk:
- Deze melding krijg je als je in de Management Tool een vrij veld toevoegt, wijzigt of verwijdert. Deze actie kan tijdelijk de werking van de achterliggende gegevens in Profit (InSite, OutSite, AFAS Pocket en connectoren) vertragen en leiden tot wachttijden, zandlopers en foutmeldingen. Hiervoor wordt je ook gewaarschuwd als je via de Management Tool een bestand opent.
- Deze melding krijg je als de verbinding met de server waarop je bent ingelogd niet meer tot stand kan worden gebracht.
Oplossing
Er zijn meerdere oplossingen mogelijk:
- Heb je de Management Tool geopend en loopt Profit vast? Wacht dit af en sluit Profit niet af. Hou er voor de volgende keer rekening mee dat je deze actie op een rustig moment start.
- Ga naar afasstatus.nl om te controleren of er een storing bekend is. Is er geen storing bekend? Sluit Profit geforceerd af via de toetsencombinatie CTRL + F1. Kies vervolgens voor Afmelden of Sign out. Nadat Profit is afgesloten, open je Profit opnieuw. Je wordt nu aangemeld op een andere server, waardoor je weer zonder problemen verder kunt werken.
Kan je niet uitloggen via de toetsencombinatie? Log dan uit via onderstaande stappen:
- Open de verborgen pictogrammen via het dakje in je taakbalk.
- Klik met de rechtermuisknop op Citrix Workspace.
- Klik op Connection Center.
- Klik op het XENAPP mapje en daarna op Log Off.