In wachtrij om uitgevoerd te worden

Je krijgt deze melding bij het uitvoeren van een taak die via de wachtrij loopt.

Oorzaak

Deze melding krijg je als de taak nog in de wachtrij staat om uitgevoerd te worden. Een oorzaak hiervan kan zijn dat de taak wacht op een andere taak.

Oplossing

Om te controleren of de taak op een andere taak wacht, voeg je het veld Wacht op taak en Taak ID toe aan de weergave. Doorloop hiervoor de volgende stappen:

  1. Klik linksboven in op de tekst Taken in wachtrij en klik op Beheer weergaven (zie afbeelding).
  2. Maak een nieuwe weergave aan die gebaseerd is op de bestaande weergave Taken in wachtrij.
  3. Voeg in de wizard gegevensverzameling de velden Wacht op taak en Taak ID toe.

Controleer om welke taak het gaat en schoon deze taak op. Meer informatie hierover lees je in het artikel: Taak blijft hangen in de wachtrij op: initialiseren batchproces. Wat moet ik doen?

Achtergrondinformatie wachtrij

Bij het gebruik van de wachtrij worden bepaalde taken automatisch in de wachtrij geplaatst en op de achtergrond uitgevoerd. Nadat je een taak gestart hebt, komt deze in de wachtrij terecht. Je kunt ondertussen gewoon verder werken in Profit. Je hoeft niet te wachten op de afronding van de taak.

Op AFAS Online maak je gebruik van een platform waar je de resources deelt met ander klanten. De wachtrij valt hier ook onder. Het kan zijn dat jouw wachtrij niet direct iets oppakt, omdat taken van andere klanten eerst bezig zijn. Je kan dit zelf niet zien. Je zult moeten wachten tot de je aan de beurt bent en de wachtrij jouw taak oppakt.