De ingevulde bevestigingscode komt niet overeen met de verzonden bevestigingscode

Je krijgt deze melding bij het inloggen op AFAS Online.

Oorzaak

Er zijn meerdere oorzaken mogelijk:

  • Je werkt in Internet Explorer. Deze browser ondersteunen we al enige tijd niet meer.
  • In AFAS Pocket kun je meerdere accounts koppelen. Zo heb je een account voor het inloggen in je eigen omgeving/administratie op AFAS Online (AOL) én een account voor het inloggen op de AFAS Klantportal (klant.afas.nl). Het is belangrijk om de juiste code bij de juiste site in te vullen.
  • Deze melding kan duiden op een probleem met de cookies en tijdelijke internetbestanden.

Oplossing

Er zijn meerdere oplossingen mogelijk:

  • Gebruik een ondersteunende browser: Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox of Safari.
  • Controleer op welke site je inlogt en vul de juiste 6-cijferige code in. Onder de 6-cijferige code in AFAS Pocket vind je voor welke site de code geldt en met welk e-mailadres je moet inloggen. afasonline.com is het account om in te loggen op AFAS Online en klant.afas.nl is het account voor het inloggen op de AFAS Klantportal (zie afbeelding). Zie je de juiste site er niet bij staan? Koppel AFAS Pocket opnieuw aan het inloggen.
  • Verwijder alle cookies en tijdelijke internetbestanden. Ververs vervolgens de inlogpagina via CTRL + F5 en log opnieuw in. Raadpleeg Google als je niet weet hoe je cookies verwijderd.