Cannot set default contact

Je krijgt deze melding bij het inloggen op InSite.

Oorzaak

Deze melding krijg je als de gebruiker die probeert in te loggen gekoppeld is aan een geblokkeerd persoon in CRM.

Oplossing

Je lost de melding op door de persoon waar de gebruiker aan gekoppeld is te deblokkeren.

  1. Zoek de persoon op in Profit via: CRM / Organisatie/persoon / Organisatie/persoon.
  2. Zie je de persoon niet in de weergave?

    Als een weergave het veld Geblokkeerd bevat, kun je geblokkeerde gegevens tonen of verbergen.

    Je ziet aan het slotje direct of de weergave geblokkeerde gegevens toont of niet. Als de weergave geblokkeerde gegevens toont, dan hebben deze regels een grijze achtergrond.

  3. Klik op het slotje om geblokkeerde gegevens te tonen of te verbergen, of druk op Ctrl+Shift+B.
  4. Open de eigenschappen van de persoon en vink het veld Geblokkeerd uit op het tabblad Algemeen.

Als de gebruiker gekoppeld is aan een onjuist persoon, kun je een andere persoon koppelen. Hiervoor zet je de Gebruiker om naar Systeemgebruiker. Vervolgens zet je de Systeemgebruiker om naar gewone Gebruiker. Selecteer daarbij de juiste persoon. Meer informatie hierover lees je in het artikel Gebruiker koppelen aan ander Persoon.