Waarom verwijst de URL in het berichtsjabloon naar de verkeerde OutSite?
Dit probleem speelt als er één type dossieritem gebruikt wordt in meerdere pagina's op OutSite. Hierdoor ontstaat de situatie dat de verkeerde link (URL) in het berichtsjabloon gegenereerd wordt. Profit kan dan niet bepalen naar welke pagina de link moet verwijzen.
Hoe wordt bepaald naar welke site (URL) de tags verwijzen?
- Als eerste kijkt Profit in welke sites de betreffende pagina te openen is. Dit kunnen er meerdere zijn als het dossieritem in meerdere sites geactiveerd is.
- Vervolgens kijken we in welke site de gebruiker (ontvanger van het berichtsjabloon) voor het laatst is ingelogd. Komt de betreffende pagina voor in de laatst ingelogde site? Dan wordt deze site gebruikt voor het bepalen van de URL.
- Als er nog niet is ingelogd door de gebruiker (ontvanger van het berichtsjabloon) wordt willekeurig één van de sites gebruikt voor het bepalen van de URL in het berichtsjabloon. Hierdoor kan het zijn dat een andere gebruiker een andere URL in hetzelfde berichtsjabloon heeft staan.
Oplossing
- Eén dossieritem in meerdere sites gebruiken kan dus wel, maar heeft nadelen. Wij adviseren je om 2 aparte type dossieritems te gebruiken voor 2 OutSites. Je hoeft de workflow dan niet opnieuw te maken. Je richt de workflow één keer in voor één type dossieritem. Daarna kan je in het andere type dossieritem een nieuwe workflow aanmaken gebaseerd op de bestaande workflow.
- Als oplossing kan je ook het type pagina deactiveren in de OutSites waar het dossieritem niet gebruikt wordt (zie afbeelding).