De verkoopfacturen zijn verstrekt en gejournaliseerd maar blijven zichtbaar in de weergave niet verwerkte verkoopfacturen. Hoe kan dit?
In de weergave Niet verwerkte verkoopfacturen staan de onderstaande twee filters ingericht:
- Gejournaliseerd = N
- Volledig verwerkt = N
De facturen zullen dus pas verdwijnen uit de weergave op het moment dat deze gejournaliseerd en volledig verwerkt zijn.
Wanneer is een factuur volledig verwerkt?
Bij de factuur wordt het veld Volledig verwerkt aangevinkt wanneer de verstrekkingswijze van de factuur overeenkomt met de verstrekkingswijze vanuit de eigenschappen van de debiteur. Je controleert dit door de eigenschappen van de gekoppelde verkooprelatie te openen. Je volgt de volgende stappen:
- Controleer de voorkeur verstrekkingswijze op het tabblad Algemeen.
- Controleer op het tabblad Digitaal of er bij het type rapport Verkoopfactuur een verstrekkingswijze staat ingesteld. Indien er op het tabblad Digitaal niets is ingesteld, kijkt Profit naar de voorkeur verstrekkingswijze. Staat er op tabblad Digitaal wel iets ingesteld dan kijkt Profit naar de verstrekkingswijze op tabblad Digitaal.
Let op:
Wil je de facturen niet nogmaals e-mailen? Stel dan als voorkeur verstrekkingswijze Afdrukken in en kies ook voor afdrukken bij Output.
Kortom, het is dus van belang dat de verstrekkingswijze bij output overeenkomt met die in de eigenschappen van de debiteur. Alleen dan wordt het veld Volledig verwerkt aangevinkt en verdwijnt regel uit de weergave.