Hoe kan ik een werkgever verwijderen?

Je kunt een werkgever alleen verwijderen als er nog geen koppelingen mee zijn gemaakt. Denk hierbij aan medewerkers die in dienst zijn gemeld bij de werkgever of een verwerkte salarisverwerkingsperiode van de werkgever.

Je verwijdert een werkgever door deze te selecteren in Profit en te kiezen voor Verwijderen. Krijg je een melding dat er nog koppelingen zijn? Dan is het niet mogelijk om de werkgever te verwijderen. Wel kun je de werkgever onzichtbaar maken. Maak hiervoor in de Autorisatie tool een gegevensfilter aan op HRM - Werkgevers die de werkgever uitsluit. Meer informatie hierover lees je in het artikel Gegevensfilters toevoegen.

De bewaarplicht van zeven jaar is verstreken

Als een werkgever al zeven jaar of langer niet meer wordt verloond, gebruik je dezelfde methode. Wel kun je de bijbehorende medewerkers verwijderen en kun je zoveel mogelijk gegevens in de eigenschappen van de werkgever verwijderen.

Werkgever krijgt een eigen omgeving

Er is één situatie waarin een werkgever tegen betaling door Servicemanagement kan worden verwijderd. Dit is als meerdere werkgevers in één omgeving zitten en één of meerdere van deze werkgevers over gaan naar een eigen omgeving. De originele omgeving moet dan gekopieerd worden en in de oude omgeving worden alle werkgevers verwijderd die naar de nieuwe omgeving gaan. En in de nieuwe omgeving worden alle werkgevers verwijderd die in de oude omgeving blijven bestaan. Heb je hiermee te maken? Schakel dan een consultant in die je hierover advies geeft.

Dit proces van ontvlechting vindt alleen plaats in HRM/Payroll, niet in Financieel. Na de ontvlechting kan het nodig zijn om de omgeving nog verder in te richten. Ook kan e.e.a. impact hebben op externe koppelingen (via connectoren).