Hoe kan ik een (abonnements) factuur met de status Actief, die nog niet is gejournaliseerd, verwijderen?
Wanneer een factuur de status Actief heeft, verwacht Profit dat hier nog iets mee gedaan wordt. De factuur kan dan dus niet 'zomaar' verwijderd worden. Bij de status Afgehandeld is dit niet meer nodig en verwijder je deze via de actie Collectief verwijderen.
Let op:
De actie Collectief verwijderen is alleen nog zichtbaar onder Consultancymodus. Het verwijderen is definitief en de verwijderde gegevens zijn achteraf niet terug te halen. Wil je gebruikmaken van de actie Collectief verwijderen? Stuur een incident in bij Support en vermeld precies wat je wilt verwijderen en waarom.
Wanneer je een factuur met de status Actief wilt verwijderen, volg je de volgende stappen:
- Journaliseer de abonnementsfactuur via: Abonnementen / Facturering / Journaliseren.
- Ga vervolgens naar: Abonnementen / Facturering / Facturen. Kies bovenin de weergave voor Meer acties / Collectief verwijderen.
- Selecteer een Peildatum en klik op Volgende.
- Selecteer de gewenste facturen en klik op Voltooien.
- Zoek vervolgens in de eigenschappen van het betreffende dagboek de journaalpost van de journalisering van de abonnementsfactuur op.
Je doet dit via Financieel / Grootboek / Dagboek . Open de eigenschappen van het betreffende dagboek. Vervolgens ga je naar het tabblad Mutaties en zoek je de journaalpost op. Selecteer de betreffende journaalpost en klik op Acties / Dagboek nulstellen bovenin de weergave.
Let op:
Als je geen specifieke journaalpost selecteert, worden alle mutaties uit het dagboek verwijderd. Pas daarmee dus op!