Hoe wijzig ik de ondertekenaar in de werkgeversverklaring?
Het document voor de werkgeversverklaring stuur je als dossieritem in bij de medewerker. In deze wizard geef je een afzender op. De medewerker die je daar selecteert, komt als ondertekenaar op de werkgeversverklaring te staan. Je doet dit via onderstaande stappen:
- Open de eigenschappen van de medewerker.
- Ga naar het tabblad Dossier.
- Klik op Nieuw.
- Kies het type dossieritem waarop je de werkgeversverklaring wil insturen (bijvoorbeeld Uitgaande post).
- Klik op Selecteren.
- Klik op Volgende.
- Vul het onderwerp in.
- Klik op Volgende.
- Kies het doel 'Document afdrukken en vastleggen in dossier'.
- Klik op Volgende.
- Selecteer het document voor de werkgeversverklaring en vul de afzender in (dit is de ondertekenaar).
- Klik op Voltooien.
Genereer je het document via HRM / Uitvoer / Document HRM, dan kun je geen afzender opgeven. Profit kiest dan op basis van alfabetische of numerieke volgorde de medewerker(code) die bovenaan staat. Via deze route kun je daar niet van afwijken. Voeg het document dus altijd als dossieritem toe bij de medewerker.