Waarom is de prijs in een abonnement of abonnementsfactuur niet juist na de actie herwaarderen?
Als je abonnementen herwaardeert en de prijzen op de factuur kloppen niet, dan is in de meeste gevallen het veld afwijkende prijs gevuld in het abonnement. De actie Herwaarderen maakt dan geen verschil. Via de optie Collectief wijzigen pas je de regels aan.
Let op:
Controleer altijd de factuurcyclus van het abonnement. Als je bij het herwaarderen een peildatum gebruikt die zich tussen de begindatum en de einddatum van een factuurcyclus bevindt, dan wordt de prijswijziging pas in de eerstvolgende factuurcyclus toegepast.
Als je de prijzen aan het einde van het jaar gaat herwaarderen zijn er twee opties:
1. Abonnementen herwaarderen
Als je niet met afwijkende prijzen werkt, dan kan je via het artikel een nieuwe prijs aanmaken. Raadpleeg hiervoor het artikel: Prijzen bij abonnementen. Als je vervolgens de actie herwaarderen abonnementen gebruikt dan herwaardeert Profit alle geselecteerde abonnementen naar de nieuwe prijs die ingevuld is in de eigenschappen van het artikel.
2. Collectief wijzigen
Werk je met een afwijkende prijs? Dan pas je via Abonnementen / Beheer / Collectief wijzigen / Prijzen de prijzen aan.