Hoe kan ik een betaalbestand opnieuw genereren/aanmaken en wegschrijven?

Je kunt het betaalbestand opnieuw genereren in de betalingscockpit. Wil je het betaalbestand wegschrijven op een andere locatie? Pas dan eerst de bestandslocatie aan via: HRM / Organisatie / Werkgever, tabblad Betaling (als het veld Onderverdeeld per bank niet is aangevinkt) of op het tabblad Bankrekening.

Let op:

Als je gebruik maakt van de bankkoppeling, kun je ook opnieuw een betaalbestand aanmaken. Mocht de situatie zich voordoen dat de verzending van de betaling via de bankkoppeling niet is gelukt, dan kun je altijd een betaalbestand opnieuw aanmaken. Profit maakt in dit geval een betaaldbestand aan op de bestandslocatie die je hebt geselecteerd op het tabblad Betaling in de eigenschappen van de werkgever.

Betaalbestand opnieuw genereren:

  1. Ga naar: HRM / Payroll / Betalingscockpit.
  2. Open de weergave: Betaling (alle).
  3. Open de eigenschappen van de verwerkte betalingsregel.

    Als je een correctieperiode hebt geaccordeerd, kun je de betaling van de hoofdperiode en correctieperiode samenvoegen tot één betalingsbestand.

  4. Selecteer de perioderegel.
  5. Klik op de actie: Opnieuw verwerken om een nieuw betaalbestand te genereren.

    Let op:

    Is voor dezelfde periode al een betaalbestand gegenereerd voor de werkgever? Verwijder het bestand dan eerst uit het dossier. Gaat het om een Payroll Cloud werkgever? Verwijder dan ook het betaalbestand voor de loonheffing. Zorg ervoor dat je dat bestand eerst opslaat op je computer, want dit bestand wordt niet opnieuw gegenereerd.

Meer informatie hierover lees je in het artikel Betaalbestand (Betalingscockpit).