Kan ik een betaalbestand splitsen vanwege een betaallimiet?

Het is niet mogelijk om een betaalbestand te splitsen. Er zijn wel een aantal acties die je kan uitvoeren om dit op te lossen.

Salarisverwerking is nog niet geaccordeerd

Als de periode nog niet geaccordeerd is, kun je het volgende doen:

  1. Zet een aantal medewerkers op kasbetaling en maak het salaris handmatig over naar de betreffende medewerkers.
  2. Verwerk het vakantiegeld (indien van toepassing) via een aparte verwerkingscode. Raadpleeg hiervoor het artikel Vakantietoeslag op aparte loonstrook.

Salarisverwerking is geaccordeerd, maar betaalbestand nog niet gegenereerd

Is de periode wel geaccordeerd, maar heb je het betaalbestand nog niet gegenereerd? Je kunt dan betalingen in de Betalingscockpit wijzigen naar kasbetaling. Je maakt het salaris voor de betreffende medewerkers dan handmatig over.

Betaalbestand is al gegenereerd

Is de periode geaccordeerd en het betaalbestand al gegenereerd? Dan kun je vanuit Profit geen wijzigingen meer doorvoeren. Neem contact op met je bank om de maximumlimiet (tijdelijk) te verhogen.