Hoe maak ik optimaal gebruik van het Help Center? 9 tips!
Je leest in dit artikel hoe je snel antwoord vindt op vragen in het Help Center.
1. Gebruik meer dan 1 zoekterm
In het Help Center vind je meer dan 9000 verschillende artikelen. Daarom is het waardevol om meer dan 1 zoekwoord te gebruiken. Krijg je bij je eerste zoekwoord niet meteen het juiste resultaat? Dan wijzig je het zoekwoord of voeg je een woord toe om de zoekterm te specificeren. Hierdoor kan de zoekmachine artikelen uitsluiten die voor jou niet van toepassing zijn. Daarnaast kan je ook vragen stellen in de zoekbalk van het Help Center. Bijvoorbeeld: Hoe kan ik een actieknop autoriseren?
2. Verfijn je zoekopdracht met leestekens
Gebruik leestekens voor preciezere zoekresultaten. Zo kun je woorden uitsluiten van je zoekopdracht door een (-)minteken voor het woord te plaatsen dat je wilt uitsluiten. Wil je zoeken naar een specifieke woordgroep/combinatie? Plaats de woorden tussen "aanhalingstekens".
3. Gebruik filters
Door op de tekst 'Geavanceerd zoeken' te klikken of door een zoekopdracht uit te voeren, verschijnt er links een filter. Je kan hier filteren op werkgebied, bron en proces. Het filter bron geeft de verschillende type artikelen in het Help Center aan. De volgende type bronnen staan in het Help Center.
Help |
De Help-artikelen nemen je stap voor stap mee in hoe je processen inricht in Profit.
|
Vraag/Antwoord |
De bron Vraag/Antwoord bevat veelgestelde vragen van klanten met bijhorend antwoord.
|
Melding |
Bij meldingen vind je informatie over de foutmeldingen in Profit en/of InSite met de bijhorende oplossing.
|
Releasenote
|
De releasenotes zijn een belangrijke bron van informatie bij een nieuwe versie. De releasenotes bieden een overzicht van wijzigingen en verbeteringen naar aanleiding van door jou ingestuurde incidenten en verbeteringen die op initiatief van AFAS zijn doorgevoerd.
|
Videotraining
|
Videotrainingen over thema's binnen Profit. |
Content |
Bij content vind je alle standaard output en inrichting waar (Profit) achter staat. Dit gaat om alles wat er standaard meegeleverd wordt aan sites, dashboards, boekingslay-outs, weergaven, rapporten, analyses, berichtsjablonen, type dossieritems, autorisatierollen en signalen.
|
4. Bekijk ook foutmeldingen in het Help Center
In het Help Center zijn ruim 900 foutmeldingen te vinden met de bijhorende oplossing. Lees hiervoor het artikel: Hoe lees ik een foutmelding? In dit artikel lees je hoe je foutmeldingen in InSite en Profit kan lezen en oplossen met het gebruik van het Help Center.
5. Raadpleeg veelgestelde vragen van jouw product
De kans dat jouw vraag rondom een onderwerp vaker is gesteld is enorm groot. Deze veelgestelde vragen zijn te vinden in het Help Center. Je vindt de veelgestelde vragen door het filter 'Vraag/Antwoord' aan te klikken.
6. Selecteer je gewenste taal en abonnement
Onderin de footer kan je kiezen voor de gewenste taal. Je kiest voor Nederlands, Engels of Frans. Let op: niet alle artikelen in het Help Center zijn vertaald naar een andere taal. Daarnaast kan je boven de zoekbalk aangeven wat voor abonnement je hebt. Profit Help is het Help Center voor een Standaard Edition abonnement. Heb je een ander abonnement? Dan is er een optie voor: SB, Small Business of Accountancy Lite. Je krijgt dan alleen informatie te zien die specifiek voor jouw abonnement geldt.
7. Bekijk de gerelateerde artikelen
In het Help Center vind je ook gerelateerde artikelen. Onder de gerelateerde artikelen vind je artikelen die de zoekmachine op basis van je huidige zoekopdracht heeft uitgezocht.
8. Zoek op procesniveau
Kijk voordat je gaat zoeken in het Help Center met welk proces je bezig bent. Zo kan je bijvoorbeeld zoeken op: pensioenpremie aanpassen, maaltijdvergoeding wijzigen, of reiskostenvergoeding stopzetten. Zo zijn er veel varianten te verzinnen, maar ze hebben gemeen dat je looncomponenten moet aanpassen. Gebruik je deze zoekterm? Dan vind je wel relevantie informatie.
9. Stuur verbetersuggesties in!
We vinden het leuk als je meedenkt over het verbeteren van het Help Center! Wat mis je of wat vond je onduidelijk? Of heb je een goede tip? Wij ontvangen graag jouw input om het Help Center beter te maken. Je stuurt je verbetering in via de knop 'Geef je suggesties of verbeteringen'. Deze knop vind je bij het openen van een artikel.