Hoe zorg ik ervoor dat ik belangrijke mailingen van AFAS ontvang?

Om jou zo goed mogelijk op de hoogte te houden van relevante informatie stuurt AFAS regelmatig mails. Denk bijvoorbeeld aan de uitlevering van een nieuwe versie of nieuwe ontwikkelingen die invloed hebben op het product. Deze mails gaan niet automatisch naar iedereen die gebruik maakt van de software, maar alleen naar de contactpersonen die hun rol op de AFAS Klantportal hebben aangevinkt.

Hoe jij ervoor zorgt dat jij de juiste informatie ontvangt, lees je in dit artikel.

Optie 1: Je bent al contactpersoon bij AFAS

Je beheert je eigen gegevens via de AFAS Klantportal. Hierbij kun je ook vastleggen welke mailingen je wilt ontvangen. Volg hiervoor de volgende stappen:

  1. Log in op de AFAS Klantportal.
  2. Klik op je naam en dan op Persoonlijke gegevens.

    Str_Klantportal menu

    Je persoonlijke gegevens worden getoond.

  3. Klik op: Aanpassen.

  4. Je kunt hier aangeven welke rol je hebt binnen de organisatie. Op basis van de rol die je hebt aangevinkt informeren wij jou proactief over fouten, relevante ontwikkelingen etc. Ben je beheerder van Profit en wil je altijd op de hoogte gehouden worden van alle belangrijke wijzigingen en updates? Vink dan de rol Beheer van AFAS aan. Daarnaast geef je hier ook aan welke mailingen je wilt ontvangen.


Optie 2: Je bent nog géén contactpersoon bij AFAS

  1. De beheerder(s) van de AFAS Klantportal in je eigen organisatie kunnen contactpersonen toevoegen. Je leest hier hoe een beheerder een contactpersoon toevoegt.
  2. Vervolgens doorloopt je dezelfde stappen als hierboven.

Altijd op de hoogte van de actuele status van AFAS Online

Op afasstatus.nl staat informatie over de actuele status van AFAS Online. Je ziet hier storingsmeldingen, andere issues en gepland onderhoud. Je kunt je abonneren op de mailinglijst van AFAS Status.Dat houdt in dat je een e-mail ontvangt als er een nieuwe melding geplaatst is op afasstatus.nl. Je leest hier hoe je je aanmeldt voor deze mailings.