Profit kan de functie niet starten, omdat de huidige gebruiker een systeemgebruiker is

Je krijgt deze melding bij inloggen op InSite.

Oorzaak

Er zijn meerdere oorzaken mogelijk:

  • Deze melding krijg je als je als systeemgebruiker probeert in te loggen op InSite. Een systeemgebruiker heeft geen toegang tot InSite, omdat een systeemgebruiker niet gekoppeld is aan een persoon/ medewerker.
  • Deze melding krijg je als je inlogt vanaf een verkeerde URL/ link.
  • Je kan maar één InSite-link koppelen aan de InSite-tegel op het inlogportaal. Als jouw organisatie meerdere InSites heeft dan kan je dus maar één InSite hieraan koppelen. Hierdoor kan het zijn dat er een InSite gekoppeld is waar jij geen toegang tot hebt.

Oplossing

Er zijn meerdere oplossingen mogelijk:

  • Je lost deze melding op door in te loggen met een gewone gebruiker. Zet hiervoor de systeemgebruiker om naar een gewone gebruiker. Hoe je dit doet lees je in het artikel Systeemgebruiker omzetten naar gewone gebruiker. Ben je zowel systeemgebruiker als gewone gebruiker? Controleer dan in de eigenschappen van beide gebruikers welk e-mailadres gekoppeld is. Het e-mailadres dat gekoppeld is aan je normale gebruiker is het e-mailadres waarmee je moet inloggen.

  • Je lost de melding op door direct in te loggen via de URL/ link www.afasonline.nl of gebruik je directe InSite URL. Lost dit het probleem niet op? Benader de inlogpagina in incognitomodus of in een andere browser. Lost dit het probleem wel op? Verwijder dan alle cookies en tijdelijke internetbestanden. Hierna ververs je de inlogpagina via CTRL + F5 en log je opnieuw in.
  • Je lost de melding op door je InSite niet via het inlogportaal (InSite-tegel) te benaderen, maar direct je InSite-URL in je browser in te vullen (bv: 12345.afasinsite.nl).