Mijn voorraad (reservering/bestelling/wachtorder) klopt niet of is negatief, wat kan ik doen?

Werk je met voorraad artikelen en zie je een negatieve reservering in de voorraadspecificaties van het artikel staan? Controleer de onderstaande checklist.

Gegevens deblokkeren

  1. Ga naar Algemeen / Inrichting / Blokkeringen / Gegevens (beheerder).
  2. Klik op Ordermanagement
  3. Geef alle gegevens vrij die ouder zijn dan vandaag! Let op doe dit niet voor regels waar de datum van vandaag bij staat!
  4. Controleer in het artikel of de reservering nu weer correct staat.

Cumulatieven herberekenen

Heeft bovenstaande nog niet het gewenste resultaat?

  1. Ga naar Ordermanagement / Beheer / Herberekenen cumulatieven en klik op JA bij de Pop-up.
  2. Controleer in het artikel of de reservering nu weer correct staat

Is dit niet het geval? Stuur dan een incident in waarbij je de volgende gegevens vermeld:

Onderwerp: [Negatieve reservering op artikel] Voor artikel X (vul hier de artikel code in) staan er negatieve reserveringen in Profit.

Toelichting: Ik heb de stappen uit het Help artikel 'Waarom staat in de eigenschappen van artikel X bij aantal tot. gereserv. een negatieve reservering?' uitgevoerd maar nog steeds staat bij artikel X (vul hier de artikel code in) de negatieve reservering op min (aantal).

Bijlage: Maak een printscreen van de voorraad specificaties van het artikel waar het om gaat.