Wat moet ik doen als onze IP-adressen wijzigen?
Als je IP-adressen wijzigen zijn er een aantal dingen waar je rekening mee moet houden. Meer informatie over eventuele whitelisting/blacklisting vind je hier onder.
Exchange
Voor de Exchange-koppeling (integratie van de Profit-agenda met Outlook) werken wij met allowlisting op basis van hostname. Als alleen je IP-adressen wijzigen betekent dit dat er géén aanpassing nodig is. Wijzigt ook je hostname? Stuur dan een incident in bij Support.
Maak je gebruik van Exchange op Azure dan is allowlisting al actief.
Meer informatie hierover vind je in het artikel Profit Exchange-koppeling inrichten.
Inlogrestricties
Het kan zijn dat jullie zelf IP-restricties hebben vastgelegd, bijvoorbeeld op de AFAS Online Portal. Hiermee zorg je ervoor dat gebruikers de toepassing alleen kunnen starten vanaf de IP-restricties die zijn toegestaan. Dit is een extra beveiliging tegen ongewenste bezoekers.Deze restricties gelden zowel voor twee-factorauthenticatie als single sign-on.
Neem contact op met je systeembeheerder om te checken of er restricties zijn die aangepast moeten worden.
Meer informatie hierover vind je in het artikel Systeemeisen Citrix-platform.
Restricties op App Connectoren
Het is mogelijk om de uitwisseling met externe applicaties via connectoren verder te beperken tot specifieke IP-adressen. Controleer in Profit of je hier gebruik van maakt en pas dit waar nodig aan.
Meer informatie hierover vind je in het artikel Eigen App Connector toevoegen.