Waarom is mijn pensioenaangifte afgekeurd?

De pensioenuitvoerder controleert de pensioenaangifte die je via Profit hebt verstuurd. Als in de aangifte bijvoorbeeld informatie ontbreekt of onjuist is, kan de pensioenuitvoerder deze afkeuren. Dit wordt via een bericht naar Profit verstuurd en ingelezen. Waarom een pensioenaangifte is afgekeurd, verschilt per aangifte. Hoe je de reden achterhaalt, hangt af van de manier waarop je aangifte doet.

UPA

  1. Ga naar: HRM / Payroll / Aangiftecockpit.
  2. Selecteer de betreffende pensioenaangifte. Filter eventueel in de kolom Status UPA op Afgekeurd.
  3. Klik op Meer acties.
  4. Klik op de actie Pensioenaangifte.
  5. Selecteer Pensioenaangifte van de geselecteerde aangifteregel.
  6. Klik op: Opslaan en sluiten.

Je ziet nu de signalen die zijn ingelezen vanuit het bericht van de pensioenuitvoerder. Is het signaal onduidelijk? Neem dan contact op met de pensioenuitvoerder of het pensioenfonds voor meer informatie. Sommige signalen vind je terug in het Help Center.

Heb je het signaal opgelost? Zorg er dan voor dat dit is verwerkt en geaccordeerd in de salarisverwerking en verstuur een nieuwe volledige aangifte.

Digitale berichten

  1. Ga naar HRM / Payroll / Digitale berichten / Pensioenaanlevering APG.
  2. Open de betreffende aangifte.

Je ziet nu de signalen die zijn ingelezen vanuit het bericht van de pensioenuitvoerder. Is het signaal onduidelijk? Neem dan contact op met de pensioenuitvoerder of het pensioenfonds voor meer informatie. Sommige signalen vind je terug in het Help Center.