thumb_up
thumb_down
link
Copy link
Copied
insert_emoticon
lmatfy
Copied

Inlogverzoek/pushbericht AFAS Pocket komt niet binnen. Wat moet ik doen?

Als je geen inlogverzoek/ pushbericht ontvangt kan het helpen de app tijdens het inloggen alvast te openen. Daarnaast kan het ook aan de instellingen van je smartphone liggen. Controleer of je smartphone push notificaties ontvangt en check of je beschikt over de nieuwste versie.

Ontvang je nog geen inlogverzoek? Koppel AFAS Pocket opnieuw aan het inloggen. Zie hiervoor onderstaande stappen.

Let op:

Het koppelen van AFAS Pocket aan het inloggen is niet mogelijk als je ingelogd bent via SSO. Je hebt dan namelijk niet het tabblad Instellingen. Om AFAS Pocket te koppelen log je in via www.afasonline.nl.

Stap 1: Inloggen AFAS Online

Om AFAS Pocket opnieuw te kunnen koppelen moet je eerst inloggen. Dit kan via SMS of via een collega.

Inloggen via SMS

of

Inloggen via een collega

Stap 2: AFAS Pocket koppelen

  1. Om AFAS Pocket opnieuw te koppelen aan het inloggen doorloop je de volgende stappen:
  2. Ga in AFAS Pocket naar Instellingen en kiev voor Mijn AFAS Online account.
  3. Klik achter de 6 cijfers op het prullenbakje om de bestaande koppeling te verwijderen.
  4. Ga op de AFAS Online Portal naar Instellingen / Beveiliging.
  5. Klik op Opnieuw koppelen achter de tekst Bij het inloggen ontvang je een notificatie via AFAS Pocket (zie afbeelding).

  6. Kies in AFAS Pocket onder Mijn AFAS Online account voor Code scannen en scan de QR-code op de portal. Je kunt dit scherm ook bereiken via Instellingen / Mijn AFAS Online account.
  7. Hoera! Je hebt AFAS Pocket nu opnieuw gekoppeld aan het inloggen.

Let op:

Het installeren van de app en het scannen van de QR-code is voldoende als je de app alleen gebruikt voor het inloggen met twee-factorauthenticatie. De optie Activeer alle functionaliteit is alleen van toepassing als je ook de overige functionaliteiten van AFAS Pocket gebruikt (verlof aanvragen, ziekmelden etc.).

Process

Inloggen

Work area

Algemeen Pocket