Waarom worden de loonstroken niet automatisch uitgesteld verstrekt?

Er zijn een aantal mogelijke oorzaken waardoor de loonstroken niet automatisch uitgesteld in de wachtrij komen of in het dossier worden geplaatst. Controleer hiervoor onderstaande punten.

Wachtrij

Controleer de wachtrij. De taak voor het verstrekken van de loonstroken kan de status Voltooid met fouten hebben. Is dit het geval, selecteer dan de regel in de wachtrij en kies voor de actie Fout informatie. Klik in de melding op Detail en zoek de melding achter 'Description' op in het Help Center. Zie hiervoor ook het artikel Hoe lees ik een foutmelding?. Los de foutmelding op zodat de taak tijdens de volgende verloning wel succesvol wordt voltooid.

Inrichting werkgever

Op het moment dat je de salarisverwerking accordeert, moet de inrichting voor het automatisch uitgesteld verstrekken van de loonstroken goed staan. Controleer in de eigenschappen van de werkgever het volgende:

  1. Op het tabblad Loonstrook/jaaropgave moet het veld Loonstrook in dossier de waarde In dossier van medewerker of In dossier van werkgever en medewerker hebben.
  2. Op het tabblad Loonstrook/jaaropgave moet het veld Verstrekkingsmoment de waarde Automatisch uitgesteld in wachtrij volgens instelling hebben.
  3. De betaalbestanden moeten de status Verwerkt hebben voordat de loonstroken automatisch verstrekt kunnen worden. Dit kun je automatisch laten doen. Op het tabblad Betaling moet dan het veld Betaalbestanden direct na accorderen genereren zijn aangevinkt. Anders verwerk je de betaalbestanden handmatig voordat de datum van verstrekking is bereikt.

Inrichting salarisverwerkingsplan

Controleer in de eigenschappen van het salarisverwerkingsplan het volgende:

  1. Het veld Betaaldatum. Controleer of er geen tikfout is gemaakt waardoor er een onjuiste datum staat.
  2. Het veld Dagen na betaaldatum. Hiermee geef je aan hoeveel dagen na de opgegeven betaaldatum de loonstroken verstrekt moeten worden.

Door bovenstaande punten te controleren en waar nodig aan te passen, los je het probleem voor de volgende verloning op. De loonstroken die op dit moment niet zijn verstrekt, maak je handmatig aan. Dit doe je door de juiste periode in de Salarisverwerkingscockpit te selecteren en te kiezen voor de actie Loonstrook.