Waarom is de betaallink niet zichtbaar in de e-mail? (Mollie) Er is alleen een streep te zien.

Voordat je een betaallink kan toevoegen aan e-mails dien je de functionaliteit te activeren en in te richten. Daarnaast heb je een Mollie account nodig. Is na het volledig inrichten van de Mollie-koppeling nog steeds geen betaallink zichtbaar in de e-mail? Controleer dan het volgende:

1) Ga naar de Payment Service Provider via Algemeen / Inrichting / Instellingen betalingen / Payment service provider . De status dient Actief te zijn om deze te kunnen gebruiken in Profit.

2) Is de status niet Actief maar Koppeling met PSP gemaakt. Betalingen nog niet toegestaan.? Dan is de onboarding bij Mollie nog niet volledig doorgelopen. Je account is dan nog niet geverifieerd, waardoor er vanuit Profit nog geen betaallink aangemaakt en verstuurd kan worden. Om dit op te lossen maak je een betaallink van minimaal 5 euro plus de transactiekosten aan in de portal van Mollie en betaal je deze. Mollie controleert vervolgens je account, dit kan 1 tot 2 werkdagen duren. Zie voor meer informatie ook de documentatie bij Mollie.