Waarom komt een medewerker niet voor in de pensioenaanlevering ABP/APG?

Als een medewerker ontbreekt in de pensioenaanlevering controleer dan onderstaande punten.

Geldig contract

De medewerker moet een geldig contract hebben in de betreffende periode.

Als een medewerker uitdienst treedt op 31-12 bij een week- of vierwekenverloning én deze dag valt in de eerste week van het nieuwe jaar, dan kan dit niet bij APG worden aangeleverd.

Soort medewerker

Het veld Soort medewerker in het contract moet één van onderstaande waarden hebben:

  • 1 - Personeelslid
  • 4 - Ondernemer - met salaris
  • E - Expat

De soort medewerker N - Nabetaling na uitdienst kan niet worden aangeleverd bij APG.

Instantie bij de medewerker

In de eigenschappen van de medewerker op het tabblad Instantie moet de soort instantie APG/PGGM sectoren Bouw, Schoonmaak, Schilders, Afbouw of APG sectoren ABP, Loyalis, PWRI, Woningcorporaties, Architecten zijn gekoppeld en een correcte einddatum hebben.

Niet meenemen in aanlevering

Het veld Niet meenemen in aanlevering in de eigenschappen van de instantie bij de medewerker moet uit staan.

Lijstbegrip

Het lijstbegrip APG O&O niet meenemen in aanlevering ABP mag geen waarde hebben in de loonberekening in de betreffende periode. Via HRM / Payroll / Inrichting / Lijstbegrip open je het lijstbegrip en controleer je welke looncomponent of grondslag hierop intelt. Vervolgens controleer je in de salarisverwerking van de medewerker of deze looncomponent of grondslag onbedoeld een waarde heeft gekregen.

Meerdere dienstverbanden

Maak je gebruik van de activering Meerdere dienstverbanden? Dan moet het veld Tabelkleur niet de waarde Groen hebben op het tabblad Afwijking instantie per DV in het contract van de medewerker.