Waarom komt de vervaldatum van de factuur niet overeen met de betaalvoorwaarde?
Als je de betaalvoorwaarde van een debiteur wijzigt, dan wijzigt de betaalvoorwaarde van bestaande concepten en facturen niet mee. De vervaldatum van bestaande concepten en facturen wijkt dus af van de nieuwe betaalvoorwaarde, omdat de berekening hiervan nog gebaseerd is op de oude betaalvoorwaarde van de debiteur.
Oplossing
Je lost dit op door de betaalvoorwaarde van bestaande concepten of facturen handmatig aan te passen:
- Ga naar: Algemeen / Beheer / Boekingslay-out.
- Dubbelklik op de betreffende boekingslay-out. Of selecteer de boekingslay-out om deze te openen.
- Ga naar het tabblad Kop.
- Dubbelklik op het veld Betalingsvoorwaarde vanuit de algemene velden. Profit voegt het veld toe aan de lay-out.
- Klik op: Opslaan en sluiten.
- Open het betreffende concept of de factuur.
- Wijzig het veld Betalingsvoorwaarde in de kop van de boekingslay-out.
- Klik op: Voltooien.