Waarom ben ik niet geautoriseerd om een incident in te sturen of openen?

Vanaf 1 januari 2024 heb je de rol Incidentenbeheer nodig om incidenten in te sturen en je eigen incidenten in te zien. Met de rol Incidentmanagement of als klantportalbeheerder kan je alle incidenten inzien. Zonder de rol Incidentenbeheer krijg je een niet geautoriseerd melding bij het insturen of openen van een incident. Lees alles over deze wijziging op de pagina Autorisatie op incidenten insturen.

Als je de rol Incidentenbeheer wel hebt, maar nog niet geautoriseerd bent om een incident in te sturen of openen, dan zijn er meerdere oorzaken en oplossingen:

  • Log opnieuw in op de AFAS Klantportal om jouw autorisatie te vernieuwen/actualiseren.
  • Controleer of deze melding ontstaat door een probleem met cookies en tijdelijke internetbestanden. Benader hiervoor de Klantportal in incognitomodus of in een andere browser. Lost dit het probleem op? Verwijder dan alle cookies en tijdelijke internetbestanden. Ververs vervolgens de pagina via CTRL + F5 en log opnieuw in. Raadpleeg Google als je niet weet hoe je cookies verwijdert.