Bij de btw-aangifte staat Fout bij verzenden. Wat moet ik doen?
Als de btw-aangifte de status Fout bij verzenden krijgt bij het verzenden van de btw-aangifte, kun je de volledige foutmelding in het communicatiebericht in de communicatieomgeving controleren en oplossen via de volgende stappen:
Controleer de volledige foutmelding in de communicatieomgeving
- Ga naar: Algemeen / Communicatieservice / Communicatiebericht.
- Dubbelklik op de regel van de foutief verzonden aangifte.
- Ga naar het tabblad: Berichtactie.
- Open de foutieve regel en zie de volledige foutmelding.
Controleer of er een storing bekend is bij digipoort
Controleer of digipoort een storing heeft. De uitgebreide foutmelding is dan: An unexpected exception occured while communicating with Digipoort. Ga hiervoor naar de pagina logius.nl/storing-en-onderhoud.
Berichtstatus herstellen en opnieuw verzenden
Je kunt het bericht van de aangifte opnieuw verzenden. Je moet hiervoor eerst de berichtstatus van het communicatiebericht herstellen voordat je de aangifte weer kunt verzenden.
- Ga naar: Algemeen / Communicatieservice / Communicatiebericht.
- Selecteer het bericht met de status Versturen bericht mislukt.
- Klik op de actie: Herstellen berichtstatus.
- Na het terugzetten van de status verzend je het bericht opnieuw via de actie Bericht verzenden.
Meer informatie hierover lees je in het artikel Er is een fout opgetreden bij het verzenden en ontvangen van de berichten.